Europese reders omzeilen EU-wetgeving sloopstranden

Nieuws, Scheepvaart
Julie Desmet

674 zeeschepen werden in 2019 wereldwijd afgedankt. Ruim 90% van de afbraak gebeurt nog altijd op sloopstranden in Zuidoost-Azië. Dat maakte ngo Shipbreaking Platform in zijn laatste cijfers bekend. Bangladesh staat bovenaan de lijst met 236 ontmantelde schepen, India volgt met 200 afdankers, Pakistan heeft 35 schepen herleid tot schroot. In Europa zijn er ‘slechts’ 29 schepen (60.075 gt of bruto tonnenmaat) ontmanteld. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Europese reders omzeilen EU-wetgeving sloopstranden – Flows

Europese reders omzeilen EU-wetgeving sloopstranden

Nieuws, Scheepvaart
Julie Desmet

674 zeeschepen werden in 2019 wereldwijd afgedankt. Ruim 90% van de afbraak gebeurt nog altijd op sloopstranden in Zuidoost-Azië. Dat maakte ngo Shipbreaking Platform in zijn laatste cijfers bekend. Bangladesh staat bovenaan de lijst met 236 ontmantelde schepen, India volgt met 200 afdankers, Pakistan heeft 35 schepen herleid tot schroot. In Europa zijn er ‘slechts’ 29 schepen (60.075 gt of bruto tonnenmaat) ontmanteld. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login