Nieuwe lng-autoschepen UECC 40% minder uitstoot

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

De schepen van United European Car Carriers (UECC) zijn vaste gasten in Zeebrugge, de grootste autohaven ter wereld. In 2016 nam de autorederij haar eerste schepen met lng als (hulp)brandstof in gebruik. Sinds 2017 worden die in Zeebrugge ship-to-ship gebunkerd door de ‘Engie Zeebrugge’. UECC, een joint venture van Nippon Ysen Kabushiki Kaisha (NYK) en Wallenius Lines, gaat nu nog een stap verder. “Onze ervaring met ‘pure car and truck carriers’ (PCTC’s) aangedreven door aardgas was zeer goed. Om onze milieudoelstellingen te bereiken, bestaat er echt geen alternatief. Het doorgedreven gebruik van lng zal onze CO2-uitstoot met 25% verminderen”, zegt CEO Glenn Edvardsen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Nieuwe lng-autoschepen UECC 40% minder uitstoot – Flows

Nieuwe lng-autoschepen UECC 40% minder uitstoot

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

De schepen van United European Car Carriers (UECC) zijn vaste gasten in Zeebrugge, de grootste autohaven ter wereld. In 2016 nam de autorederij haar eerste schepen met lng als (hulp)brandstof in gebruik. Sinds 2017 worden die in Zeebrugge ship-to-ship gebunkerd door de ‘Engie Zeebrugge’. UECC, een joint venture van Nippon Ysen Kabushiki Kaisha (NYK) en Wallenius Lines, gaat nu nog een stap verder. “Onze ervaring met ‘pure car and truck carriers’ (PCTC’s) aangedreven door aardgas was zeer goed. Om onze milieudoelstellingen te bereiken, bestaat er echt geen alternatief. Het doorgedreven gebruik van lng zal onze CO2-uitstoot met 25% verminderen”, zegt CEO Glenn Edvardsen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login