Kustloodsen vragen weer heli’s voor beloodsing

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

Begin deze week zorgde het stormweer ervoor dat verschillende schepen lagen te wachten op zee om de haven van Zeebrugge binnen te varen. De Associatie van Kustloodsen (AvK) maakt een kanttekening bij die situatie. “Bij de ingebruikname van de swath (small waterplane area twin hull)-vaartuigen in 2012 werd beloofd dat zij veel zouden oplossen, maar de realiteit is anders. Na acht jaar maken zij hun doel niet waar. Zo’n 35% van de schepen die Zeebrugge aanlopen en 65% van de schepen voor Oostende zijn niet-swath operabele schepen”, zegt Wouter Mazijn, voorzitter van de AvK.  Het gaat voornamelijk om cruiseschepen, ferries, diepstekende containerschepen en kleine autoschepen. “Die schepen hebben meestal een deur op 2,5 meter hoog boven de waterspiegel. De swath komt op 5 meter boven de waterspiegel uit”.  

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Kustloodsen vragen weer heli’s voor beloodsing – Flows

Kustloodsen vragen weer heli’s voor beloodsing

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

Begin deze week zorgde het stormweer ervoor dat verschillende schepen lagen te wachten op zee om de haven van Zeebrugge binnen te varen. De Associatie van Kustloodsen (AvK) maakt een kanttekening bij die situatie. “Bij de ingebruikname van de swath (small waterplane area twin hull)-vaartuigen in 2012 werd beloofd dat zij veel zouden oplossen, maar de realiteit is anders. Na acht jaar maken zij hun doel niet waar. Zo’n 35% van de schepen die Zeebrugge aanlopen en 65% van de schepen voor Oostende zijn niet-swath operabele schepen”, zegt Wouter Mazijn, voorzitter van de AvK.  Het gaat voornamelijk om cruiseschepen, ferries, diepstekende containerschepen en kleine autoschepen. “Die schepen hebben meestal een deur op 2,5 meter hoog boven de waterspiegel. De swath komt op 5 meter boven de waterspiegel uit”.  

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.