Cargoschip Lucina al 30 dagen aan ketting in Antwerpen

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

ITF, de International Transport Workers Federation, meldt dat het cargoschip Lucina, varend onder de vlag van Curaçao, sinds 31 december aan de ketting ligt in de Antwerpse haven. De bemanning zou sinds oktober niet meer betaald zijn. Een achterstal dat voor de tien Russische en Oekraïense zeelui is opgelopen tot zo’n 75.000 dollar. “Ik kwam als ITF-inspecteur aan boord om een zaak van contractbreuk te onderzoeken en ontdekte begin januari dat de bemanning al drie maanden op haar geld wachtte”, zegt Marc Van Noten (BTB). “De rederij wilde het eerst op de feestdagen afschuiven, maar laten we wel wezen: in oktober en november zijn er geen eindejaarsfeesten. Intussen zijn we bijna februari en zijn hoogstens de lonen van oktober doorgestort. De achterstand blijft drie maanden bedragen.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Cargoschip Lucina al 30 dagen aan ketting in Antwerpen – Flows

Cargoschip Lucina al 30 dagen aan ketting in Antwerpen

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

ITF, de International Transport Workers Federation, meldt dat het cargoschip Lucina, varend onder de vlag van Curaçao, sinds 31 december aan de ketting ligt in de Antwerpse haven. De bemanning zou sinds oktober niet meer betaald zijn. Een achterstal dat voor de tien Russische en Oekraïense zeelui is opgelopen tot zo’n 75.000 dollar. “Ik kwam als ITF-inspecteur aan boord om een zaak van contractbreuk te onderzoeken en ontdekte begin januari dat de bemanning al drie maanden op haar geld wachtte”, zegt Marc Van Noten (BTB). “De rederij wilde het eerst op de feestdagen afschuiven, maar laten we wel wezen: in oktober en november zijn er geen eindejaarsfeesten. Intussen zijn we bijna februari en zijn hoogstens de lonen van oktober doorgestort. De achterstand blijft drie maanden bedragen.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login