Nog steeds geen akkoord over maten en gewichten

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

Maandagavond hebben de drie instanties zich in Brussel gebogen over de herziening van de richtlijn ‘maten en gewichten’ (EG/96/53). Grosso modo komt het hierop neer dat de vrachtwagens die met een alternatief aandrijvingssysteem zijn uitgerust, een ton meer dan het maximum mogen wegen (om het meergewicht van die systemen te compenseren) en dat er voor en achter de truck meer lengte is toegelaten om de vorm van de cabine aan te passen en aerodynamische windgeleiders aan de achterkant te voorzien om het verbruik te doen dalen. Onder druk van het Europees Parlement is het grensoverschrijdend verkeer van de ‘ecocombi’s’ door de Commissie uit het voorstel gehaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Nog steeds geen akkoord over maten en gewichten – Flows

Nog steeds geen akkoord over maten en gewichten

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

Maandagavond hebben de drie instanties zich in Brussel gebogen over de herziening van de richtlijn ‘maten en gewichten’ (EG/96/53). Grosso modo komt het hierop neer dat de vrachtwagens die met een alternatief aandrijvingssysteem zijn uitgerust, een ton meer dan het maximum mogen wegen (om het meergewicht van die systemen te compenseren) en dat er voor en achter de truck meer lengte is toegelaten om de vorm van de cabine aan te passen en aerodynamische windgeleiders aan de achterkant te voorzien om het verbruik te doen dalen. Onder druk van het Europees Parlement is het grensoverschrijdend verkeer van de ‘ecocombi’s’ door de Commissie uit het voorstel gehaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login