Onpopulair beroepsonderwijs moet haven en logistiek zorgen baren

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

Het jaar begon met verontrustend nieuws uit de onderwijswereld: het aantal inschrijvingen in nijverheidstechnische richtingen (mechanica, elektriciteit en koeling, autotechniek en bouw) in het secundair onderwijs was nog nooit zo laag, met 44.194 leerlingen in 2016. Dat zou ook de maritieme en logistieke sector zorgen moeten baren, want ondanks voortschrijdende automatisering hebben deze sectoren nog altijd nood aan goed geschoolde technici en monteurs. En als er minder jongeren in dergelijke richtingen starten, heeft dat onvermijdelijk gevolgen voor de arbeidsmarkt in de Antwerpse haven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Onpopulair beroepsonderwijs moet haven en logistiek zorgen baren – Flows

Onpopulair beroepsonderwijs moet haven en logistiek zorgen baren

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

Het jaar begon met verontrustend nieuws uit de onderwijswereld: het aantal inschrijvingen in nijverheidstechnische richtingen (mechanica, elektriciteit en koeling, autotechniek en bouw) in het secundair onderwijs was nog nooit zo laag, met 44.194 leerlingen in 2016. Dat zou ook de maritieme en logistieke sector zorgen moeten baren, want ondanks voortschrijdende automatisering hebben deze sectoren nog altijd nood aan goed geschoolde technici en monteurs. En als er minder jongeren in dergelijke richtingen starten, heeft dat onvermijdelijk gevolgen voor de arbeidsmarkt in de Antwerpse haven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login