Port of Antwerp-Bruges gaat meer in dialoog met havengebruikers

Nieuws, Havens
Bart Meyvis
MPET in Antwerpse haven
MPET in Antwerpse haven © MPET

Port of Antwerp-Bruges wil meer communiceren met havengebruikers en omwonenden en opent een online meld- en infopunt. Daar kan je terecht met vragen over de werking van de haven, het Havenbedrijf of voor meldingen over defecten, geurhinder, overlast en veiligheid.

Het ontbrak in het havengebied aan een centraal meldpunt voor zowel gebruikers van de haven als omwonenden. Iedereen kan vanaf nu terecht op het nieuwe meld- en infopunt van Port of Antwerp-Bruges. Het meldpunt is tegelijk ook een doorgeefluik naar andere bestaande portalen binnen het havengebied. Iemand met een vraag over DeWaterbus wordt naar de contactpagina van DeWaterbus geleid en wie een verdachte situatie wil melden, wordt doorverwezen naar het meldpunt Portwatch van de federale politie.

In twee klikken

“Onze haven is dé economische motor van Vlaanderen”, zegt Annick De Ridder, voorzitter van de raad van bestuur van Port of Antwerp-Bruges. “Net als elke motor bestaat die uit een heel en vooral ook ingewikkeld arsenaal aan onderdelen. Het is voor omwonenden, passanten én gebruikers van de haven niet altijd even eenvoudig om te weten welk deel van de motor waarvoor verantwoordelijk is. Tot wie of wat moet je je dan wenden als je een specifieke vraag hebt of melding wil doen? Het nieuwe meld- en infopunt van Port of Antwerp-Bruges lost dat voor je op en helpt je in maximaal twee klikken eenvoudig verder.”

Ook in Zeebrugge

Uiteraard is het meld- en infopunt ook actief in de haven van Zeebrugge. “De haven wil een goede buur zijn”, zegt Dirk De fauw, ondervoorzitter van de raad van bestuur van Port of Antwerp-Bruges. “Dat onze buren vragen kunnen stellen over de haven en dingen melden, is voor ons vanzelfsprekend. Met het nieuwe meld- en infopunt van Port of Antwerp-Bruges wordt dat gemakkelijker dan ooit.”

Bron van informatie

Het Havenbedrijf wil ook lessen trekken uit wat er leeft in de haven. Zo wil het op termijn evalueren over welke onderwerpen er veel vragen of meldingen gesteld worden om zo meer proactief te kunnen inspelen op situaties of bezorgdheden. Tenslotte vormt de input via het meld- en infopunt voor het Havenbedrijf een belangrijke bron van informatie om de eigen werking te verbeteren.

Het meld- en infopunt van Port of Antwerp-Bruges kunt u hier terugvinden.

Port of Antwerp-Bruges gaat meer in dialoog met havengebruikers – Flows

Port of Antwerp-Bruges gaat meer in dialoog met havengebruikers

Nieuws, Havens
Bart Meyvis
MPET in Antwerpse haven
MPET in Antwerpse haven © MPET

Port of Antwerp-Bruges wil meer communiceren met havengebruikers en omwonenden en opent een online meld- en infopunt. Daar kan je terecht met vragen over de werking van de haven, het Havenbedrijf of voor meldingen over defecten, geurhinder, overlast en veiligheid.

Het ontbrak in het havengebied aan een centraal meldpunt voor zowel gebruikers van de haven als omwonenden. Iedereen kan vanaf nu terecht op het nieuwe meld- en infopunt van Port of Antwerp-Bruges. Het meldpunt is tegelijk ook een doorgeefluik naar andere bestaande portalen binnen het havengebied. Iemand met een vraag over DeWaterbus wordt naar de contactpagina van DeWaterbus geleid en wie een verdachte situatie wil melden, wordt doorverwezen naar het meldpunt Portwatch van de federale politie.

In twee klikken

“Onze haven is dé economische motor van Vlaanderen”, zegt Annick De Ridder, voorzitter van de raad van bestuur van Port of Antwerp-Bruges. “Net als elke motor bestaat die uit een heel en vooral ook ingewikkeld arsenaal aan onderdelen. Het is voor omwonenden, passanten én gebruikers van de haven niet altijd even eenvoudig om te weten welk deel van de motor waarvoor verantwoordelijk is. Tot wie of wat moet je je dan wenden als je een specifieke vraag hebt of melding wil doen? Het nieuwe meld- en infopunt van Port of Antwerp-Bruges lost dat voor je op en helpt je in maximaal twee klikken eenvoudig verder.”

Ook in Zeebrugge

Uiteraard is het meld- en infopunt ook actief in de haven van Zeebrugge. “De haven wil een goede buur zijn”, zegt Dirk De fauw, ondervoorzitter van de raad van bestuur van Port of Antwerp-Bruges. “Dat onze buren vragen kunnen stellen over de haven en dingen melden, is voor ons vanzelfsprekend. Met het nieuwe meld- en infopunt van Port of Antwerp-Bruges wordt dat gemakkelijker dan ooit.”

Bron van informatie

Het Havenbedrijf wil ook lessen trekken uit wat er leeft in de haven. Zo wil het op termijn evalueren over welke onderwerpen er veel vragen of meldingen gesteld worden om zo meer proactief te kunnen inspelen op situaties of bezorgdheden. Tenslotte vormt de input via het meld- en infopunt voor het Havenbedrijf een belangrijke bron van informatie om de eigen werking te verbeteren.

Het meld- en infopunt van Port of Antwerp-Bruges kunt u hier terugvinden.