Dan toch compromis over ‘PKW Maut’ tussen Brussel en Berlijn

Nieuws, Douane
Philippe Van Dooren

De ‘PKW Maut’ mag er volgens Brussel niet komen omdat de regeling die de Duitse regering uitwerkte, discriminerend is. Het is de bedoeling dat na de vrachtwagens (LKW Maut) ook alle andere voertuigen zouden betalen voor het gebruik van de snel- en hoofdwegen in Duitsland, via een digitaal vignet van maximaal 130 euro per jaar. De Duitse auto- en bestelwagenbezitters zouden de heffing echter terugkrijgen via een korting op de verkeersbelasting. Bbuitenlanders zouden daardoor benadeeld worden en dat mag niet, zegt de Europese Commissie, die Duitsland voor het Europees Hof van Justitie sleepte.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Dan toch compromis over ‘PKW Maut’ tussen Brussel en Berlijn – Flows

Dan toch compromis over ‘PKW Maut’ tussen Brussel en Berlijn

Nieuws, Douane
Philippe Van Dooren

De ‘PKW Maut’ mag er volgens Brussel niet komen omdat de regeling die de Duitse regering uitwerkte, discriminerend is. Het is de bedoeling dat na de vrachtwagens (LKW Maut) ook alle andere voertuigen zouden betalen voor het gebruik van de snel- en hoofdwegen in Duitsland, via een digitaal vignet van maximaal 130 euro per jaar. De Duitse auto- en bestelwagenbezitters zouden de heffing echter terugkrijgen via een korting op de verkeersbelasting. Bbuitenlanders zouden daardoor benadeeld worden en dat mag niet, zegt de Europese Commissie, die Duitsland voor het Europees Hof van Justitie sleepte.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login