Beneluxparlement wil duidelijkheid over impact kilometerheffing

Nieuws, Douane
Philippe Van Dooren

Volgens de Nederlandse verkeersdienst VID is het verkeer in Zuid-Nederland toegenomen omdat vrachtwagenchauffeurs langere routes door Nederland gebruiken om minder lang over Belgisch wegen te rijden. Daardoor moeten ze minder kilometerheffing betalen. Uit metingen blijkt dat de hoeveelheid vrachtverkeer op verschillende autowegen in het zuiden van Nederland met bijna 10% is gestegen, terwijl op andere wegen – zoals de E19 via Breda – het verkeer met 5 tot 7% daalde. Ook werden problemen vastgesteld op de A58, die parallel loopt aan de Belgische grens. Daar steeg het verkeer met 8%, waardoor de snelweg regelmatig overbelast is. Ook zou de verkeersdrukte in een aantal dorpen zijn gestegen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Beneluxparlement wil duidelijkheid over impact kilometerheffing – Flows

Beneluxparlement wil duidelijkheid over impact kilometerheffing

Nieuws, Douane
Philippe Van Dooren

Volgens de Nederlandse verkeersdienst VID is het verkeer in Zuid-Nederland toegenomen omdat vrachtwagenchauffeurs langere routes door Nederland gebruiken om minder lang over Belgisch wegen te rijden. Daardoor moeten ze minder kilometerheffing betalen. Uit metingen blijkt dat de hoeveelheid vrachtverkeer op verschillende autowegen in het zuiden van Nederland met bijna 10% is gestegen, terwijl op andere wegen – zoals de E19 via Breda – het verkeer met 5 tot 7% daalde. Ook werden problemen vastgesteld op de A58, die parallel loopt aan de Belgische grens. Daar steeg het verkeer met 8%, waardoor de snelweg regelmatig overbelast is. Ook zou de verkeersdrukte in een aantal dorpen zijn gestegen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login