DENKie loodst bedrijven ESG-tijdperk in

Partnercontent, Varia
Buiten verantwoordelijkheid redactie

Grote groepen blue collars op weg helpen naar duurzaamheid, dat is de tool die DENKie de bedrijfswereld aanreikt om zich vlot een weg door het ESG-landschap te banen. Mooi meegenomen is dat een beroep doen op die tool, ook een ROI oplevert. 

DENKIEtool voor ESG-rapportering

Is het bedrijf waar u werkt klaar voor ESG (Environmental, Social & Governance)-rapportering? Luidt het antwoord op die vraag ‘nee, nog niet’, dan kan het DENKhuis met haar DENKie-tool het hele bedrijf inclusief alle medewerkers een handje toesteken. Dit dankzij de skills die DENKie in huis heeft om mensen richting duurzaamheid te begeleiden.

Het probleem van veel organisaties is dat er weliswaar een bepaald beleid werd uitgelijnd, maar dat het niet altijd even evident is om de medewerkers in de richting van de doelstellingen van dat beleid te sturen. DENKie biedt hier een oplossing aan door mensen te informeren, op te leiden en te evalueren. Kortom, een totaalpakket dus.

Duurzaamheidsverslagen

Met de slogan ‘simply happy, safe en sustainable’ stuurt DENKie grote groepen blue collar-werknemers aan op de weg naar (meer) duurzaamheid. ESG is voor de bedrijfswereld een gegeven geworden waar ze niet meer omheen kunnen. De tool DENKie, aangestuurd door de input van medewerkers uit tal van grote bedrijven, is sinds november 2021 op de markt. Er zijn 230.000 blue collars op aangesloten, verspreid over Noorwegen, Zweden, Nederland en België. DENKie timmert samen met de bedrijven waar die mensen werken, aan de promotie van ESG, een begrip dat standaard is geworden in de bedrijfswereld.

Meer en meer verplicht de overheid om duidelijk te communiceren en te rapporteren over duurzaamheid. Voorlopig gelden die verplichtingen vooral op Europees vlak, maar het leidt geen twijfel dat de Belgische overheid zal volgen. In de toekomst moet zwart op wit aangetoond worden dat ook de medewerkers van het bedrijf er mee bezig zijn en dus niet alleen het management. DENKie zorgt er voor dat die medewerkers de objectieven wat betreft duurzaamheid mee helpen realiseren en heeft daartoe een functionele tool ontworpen.

De tool helpt bovendien om eerlijke, gefundeerde duurzaamheidsverslagen op te maken. Die correctheid is essentieel in de rapportering want misbruik – lees greenwashing – wordt streng bestraft. Met de knowhow van DENKie worden alle soorten bedrijven op weg geholpen om daadwerkelijke duurzaamheid te bereiken.

Actieplan

DENKie helpt bedrijven dus om een actieplan op te maken om volledig duurzaam te worden. De grote kracht achter dit proces is het aansturen van grote groepen blue collar-werkers in de bedrijfswereld. Bedoeling is niet alleen dat ze mee zijn in het ESG- of duurzaamheidsverhaal, maar ook dat hun gedrag daarmee overeenstemt. Concreet komt dit neer op gezonder en veiliger werken met respect voor elkaar, voor inclusiviteit en voor gendergelijkheid. En niet te vergeten: respect voor het milieu en de natuur.

Hoe verloopt dit concreet? Er werd bewust gekozen voor 2D-animatiefilmpjes. Die bieden niet alleen een snelle manier om informatie over te dragen, maar garanderen ook overdracht op een eenvoudige manier. Eenvoud is het kernwoord, alles wat DENKie doet gebeurt op een eenvoudige manier. Zodat iedere werknemer mee is in het verhaal.

Maatwerk op DNA-basis bij elk bedrijf

Zo belanden we weer bij de bedrijfsslogan ‘simply happy, safe en sustainable’. DENKie belooft zijn klanten daarbij drie zaken.

> De eerste is ‘ontzorgen’. Klanten hoeven zich quasi niets meer aan te trekken van alles wat met duurzame communicatie te maken heeft. Ze krijgen niet alleen advies, maar er worden ook oplossingen verstrekt op cruciale punten als veiligheidscultuur, duurzaamheid en gezondheid.

> Een tweede belofte is die van maatwerk. Op basis van de noden van elk bedrijf, behoeften die eerst in kaart worden gebracht, wordt maatwerk geleverd op basis van het DNA van elk bedrijf. Dat houdt onder andere een eigen mascotte in, wat garant staat voor een grote mate van herkenbaarheid bij de medewerkers. Het ligt voor de hand dat hun engagement daardoor alleen maar zal toenemen.

> De derde belofte is ten slotte die van creativiteit. Het team van DENKie is supercreatief, niet in de zin dat het met veel bling bling uitpakt, maar wel dat moeilijke zaken zo makkelijk mogelijk voorgesteld worden. Bijvoorbeeld door te werken in 14 talen, zodat alle medewerkers van het bedrijf de boodschap begrijpen. Elke actor van het bedrijf krijgt dus duidelijke instructies in een voor hem of haar verstaanbare taal.

Spectaculaire resultaten

Met de cijfers in de hand kan worden aangetoond dat de aanpak van het DENKhuis spectaculaire resultaten oplevert op de werkvloer in de vorm van meer loyaliteit van de kant van de medewerkers, minder werkverlet en ook een grotere betrokkenheid bij het duurzaamheidsverhaal. Zo kan op wetenschappelijke basis aangetoond worden dat gemotiveerde en betrokken medewerkers minder vaak af te rekenen hebben met burn-outs. Dat levert bedrijven een grote return on investment (ROI) op, bijvoorbeeld in de vorm van een werkverlet dat tot 6x lager ligt.

De conclusie mag dan ook duidelijk zijn: DENKie is een tool die elk bedrijf voordelen biedt.

Neem vrijblijvend contact:

Het DENKhuis – DENKie
Vaartstraat 13-15Peter De Gryse, CEO Het DENKhuis
8400 Oostende

+32 59 34 02 80

info@hetdenkhuis.be

(foto: Peter De Gryse van Het DENKhuis)



DENKie loodst bedrijven ESG-tijdperk in – Flows

DENKie loodst bedrijven ESG-tijdperk in

Partnercontent, Varia
Buiten verantwoordelijkheid redactie

Grote groepen blue collars op weg helpen naar duurzaamheid, dat is de tool die DENKie de bedrijfswereld aanreikt om zich vlot een weg door het ESG-landschap te banen. Mooi meegenomen is dat een beroep doen op die tool, ook een ROI oplevert. 

DENKIEtool voor ESG-rapportering

Is het bedrijf waar u werkt klaar voor ESG (Environmental, Social & Governance)-rapportering? Luidt het antwoord op die vraag ‘nee, nog niet’, dan kan het DENKhuis met haar DENKie-tool het hele bedrijf inclusief alle medewerkers een handje toesteken. Dit dankzij de skills die DENKie in huis heeft om mensen richting duurzaamheid te begeleiden.

Het probleem van veel organisaties is dat er weliswaar een bepaald beleid werd uitgelijnd, maar dat het niet altijd even evident is om de medewerkers in de richting van de doelstellingen van dat beleid te sturen. DENKie biedt hier een oplossing aan door mensen te informeren, op te leiden en te evalueren. Kortom, een totaalpakket dus.

Duurzaamheidsverslagen

Met de slogan ‘simply happy, safe en sustainable’ stuurt DENKie grote groepen blue collar-werknemers aan op de weg naar (meer) duurzaamheid. ESG is voor de bedrijfswereld een gegeven geworden waar ze niet meer omheen kunnen. De tool DENKie, aangestuurd door de input van medewerkers uit tal van grote bedrijven, is sinds november 2021 op de markt. Er zijn 230.000 blue collars op aangesloten, verspreid over Noorwegen, Zweden, Nederland en België. DENKie timmert samen met de bedrijven waar die mensen werken, aan de promotie van ESG, een begrip dat standaard is geworden in de bedrijfswereld.

Meer en meer verplicht de overheid om duidelijk te communiceren en te rapporteren over duurzaamheid. Voorlopig gelden die verplichtingen vooral op Europees vlak, maar het leidt geen twijfel dat de Belgische overheid zal volgen. In de toekomst moet zwart op wit aangetoond worden dat ook de medewerkers van het bedrijf er mee bezig zijn en dus niet alleen het management. DENKie zorgt er voor dat die medewerkers de objectieven wat betreft duurzaamheid mee helpen realiseren en heeft daartoe een functionele tool ontworpen.

De tool helpt bovendien om eerlijke, gefundeerde duurzaamheidsverslagen op te maken. Die correctheid is essentieel in de rapportering want misbruik – lees greenwashing – wordt streng bestraft. Met de knowhow van DENKie worden alle soorten bedrijven op weg geholpen om daadwerkelijke duurzaamheid te bereiken.

Actieplan

DENKie helpt bedrijven dus om een actieplan op te maken om volledig duurzaam te worden. De grote kracht achter dit proces is het aansturen van grote groepen blue collar-werkers in de bedrijfswereld. Bedoeling is niet alleen dat ze mee zijn in het ESG- of duurzaamheidsverhaal, maar ook dat hun gedrag daarmee overeenstemt. Concreet komt dit neer op gezonder en veiliger werken met respect voor elkaar, voor inclusiviteit en voor gendergelijkheid. En niet te vergeten: respect voor het milieu en de natuur.

Hoe verloopt dit concreet? Er werd bewust gekozen voor 2D-animatiefilmpjes. Die bieden niet alleen een snelle manier om informatie over te dragen, maar garanderen ook overdracht op een eenvoudige manier. Eenvoud is het kernwoord, alles wat DENKie doet gebeurt op een eenvoudige manier. Zodat iedere werknemer mee is in het verhaal.

Maatwerk op DNA-basis bij elk bedrijf

Zo belanden we weer bij de bedrijfsslogan ‘simply happy, safe en sustainable’. DENKie belooft zijn klanten daarbij drie zaken.

> De eerste is ‘ontzorgen’. Klanten hoeven zich quasi niets meer aan te trekken van alles wat met duurzame communicatie te maken heeft. Ze krijgen niet alleen advies, maar er worden ook oplossingen verstrekt op cruciale punten als veiligheidscultuur, duurzaamheid en gezondheid.

> Een tweede belofte is die van maatwerk. Op basis van de noden van elk bedrijf, behoeften die eerst in kaart worden gebracht, wordt maatwerk geleverd op basis van het DNA van elk bedrijf. Dat houdt onder andere een eigen mascotte in, wat garant staat voor een grote mate van herkenbaarheid bij de medewerkers. Het ligt voor de hand dat hun engagement daardoor alleen maar zal toenemen.

> De derde belofte is ten slotte die van creativiteit. Het team van DENKie is supercreatief, niet in de zin dat het met veel bling bling uitpakt, maar wel dat moeilijke zaken zo makkelijk mogelijk voorgesteld worden. Bijvoorbeeld door te werken in 14 talen, zodat alle medewerkers van het bedrijf de boodschap begrijpen. Elke actor van het bedrijf krijgt dus duidelijke instructies in een voor hem of haar verstaanbare taal.

Spectaculaire resultaten

Met de cijfers in de hand kan worden aangetoond dat de aanpak van het DENKhuis spectaculaire resultaten oplevert op de werkvloer in de vorm van meer loyaliteit van de kant van de medewerkers, minder werkverlet en ook een grotere betrokkenheid bij het duurzaamheidsverhaal. Zo kan op wetenschappelijke basis aangetoond worden dat gemotiveerde en betrokken medewerkers minder vaak af te rekenen hebben met burn-outs. Dat levert bedrijven een grote return on investment (ROI) op, bijvoorbeeld in de vorm van een werkverlet dat tot 6x lager ligt.

De conclusie mag dan ook duidelijk zijn: DENKie is een tool die elk bedrijf voordelen biedt.

Neem vrijblijvend contact:

Het DENKhuis – DENKie
Vaartstraat 13-15Peter De Gryse, CEO Het DENKhuis
8400 Oostende

+32 59 34 02 80

info@hetdenkhuis.be

(foto: Peter De Gryse van Het DENKhuis)