ECS: “Wegvervoer is onze grootste concurrent”

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

Van een bedrijf met een vloot van duizend trucks, waarvan 350 in eigendom, zou je niet verwachten dat het het wegvoer als grootste concurrent ziet. “Het wegvoer heeft nog altijd een voordeel op het zee- en het spoorvervoer. Het is nog altijd te laag getaxeerd en dat maakt het moeilijk voor het intermodaal vervoer. Daarom zijn de nieuwe taksen voor het wegvervoer positief. Die eigen trucks hebben we niet om macho te doen, maar omdat het nodig is. Het papa-mamabedrijf staat onder grote druk en heel wat van die kleine vervoerders gaan over de kop”, verduidelijkt Pieter Balcaen, CEO van ECS European Containers. De vrachtwagenvloot wordt overigens voornamelijk ingezet voor de ‘last mile’ vanuit de haven of een inland terminal.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
ECS: “Wegvervoer is onze grootste concurrent” – Flows

ECS: “Wegvervoer is onze grootste concurrent”

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

Van een bedrijf met een vloot van duizend trucks, waarvan 350 in eigendom, zou je niet verwachten dat het het wegvoer als grootste concurrent ziet. “Het wegvoer heeft nog altijd een voordeel op het zee- en het spoorvervoer. Het is nog altijd te laag getaxeerd en dat maakt het moeilijk voor het intermodaal vervoer. Daarom zijn de nieuwe taksen voor het wegvervoer positief. Die eigen trucks hebben we niet om macho te doen, maar omdat het nodig is. Het papa-mamabedrijf staat onder grote druk en heel wat van die kleine vervoerders gaan over de kop”, verduidelijkt Pieter Balcaen, CEO van ECS European Containers. De vrachtwagenvloot wordt overigens voornamelijk ingezet voor de ‘last mile’ vanuit de haven of een inland terminal.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login