Grote schepen moeten zuidroute Waddeneilanden mijden bij hoge golfslag

Nieuws, Scheepvaart
Adrie Boxmeer

Boven de Waddeneilanden lopen twee scheepvaartroutes: de zuidelijke en de noordelijke. De zuidelijke route (Terschelling – Duitse Bocht) kent een lagere diepgang dan de noordelijke. De ‘MSC Zoe’ koos op 1 januari de zuidelijke route, terwijl vanwege de weersomstandigheden de noordelijke route beter zou zijn geweest. Grotere schepen lopen namelijk het risico dat ze bij zwaar weer en een golfhoogte vanaf vijf meter in de zuidelijke route de zeebodem raken. De Nederlandse Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft naar aanleiding van het ongeluk met de ‘MSC Zoë’ bepaald welke schepen onder welke weersomstandigheden beter voor de noordelijke route kiezen. De Kustwacht heeft die conclusie vorig weekend in een mededeling op Twitter gezet.  

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Grote schepen moeten zuidroute Waddeneilanden mijden bij hoge golfslag – Flows

Grote schepen moeten zuidroute Waddeneilanden mijden bij hoge golfslag

Nieuws, Scheepvaart
Adrie Boxmeer

Boven de Waddeneilanden lopen twee scheepvaartroutes: de zuidelijke en de noordelijke. De zuidelijke route (Terschelling – Duitse Bocht) kent een lagere diepgang dan de noordelijke. De ‘MSC Zoe’ koos op 1 januari de zuidelijke route, terwijl vanwege de weersomstandigheden de noordelijke route beter zou zijn geweest. Grotere schepen lopen namelijk het risico dat ze bij zwaar weer en een golfhoogte vanaf vijf meter in de zuidelijke route de zeebodem raken. De Nederlandse Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft naar aanleiding van het ongeluk met de ‘MSC Zoë’ bepaald welke schepen onder welke weersomstandigheden beter voor de noordelijke route kiezen. De Kustwacht heeft die conclusie vorig weekend in een mededeling op Twitter gezet.  

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login