Maersk en Euronav klaar met strategie voor zwavelarme scheepsbrandstof

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

De nieuwe IMO 2020 0,5% zwavelnorm wordt wereldwijd van kracht op 1 januari 2020. In de Emissiion Control Area (ECA) blijft de norm van 0,1% zwavel gelden. Sommige rederijen hebben hun schepen uitgerust met scrubbers als alternatief voor de zwavelarme brandstof. Het zou echter gaan om een minderheid. Het is ook niet duidelijk of er voldoende zwavelarme brandstof beschikbaar zal zijn tegen de invoering van de nieuwe zwavelnorm. Maersk en Euronav hebben hun voorzorgen al genomen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Maersk en Euronav klaar met strategie voor zwavelarme scheepsbrandstof – Flows

Maersk en Euronav klaar met strategie voor zwavelarme scheepsbrandstof

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

De nieuwe IMO 2020 0,5% zwavelnorm wordt wereldwijd van kracht op 1 januari 2020. In de Emissiion Control Area (ECA) blijft de norm van 0,1% zwavel gelden. Sommige rederijen hebben hun schepen uitgerust met scrubbers als alternatief voor de zwavelarme brandstof. Het zou echter gaan om een minderheid. Het is ook niet duidelijk of er voldoende zwavelarme brandstof beschikbaar zal zijn tegen de invoering van de nieuwe zwavelnorm. Maersk en Euronav hebben hun voorzorgen al genomen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login