‘Côte d’Opale’ grootste Kanaalschip van DFDS Seaways

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

Op de scheepswerf AVIC in het Chinese Weihai is donderdag gestart met de bouw van een nieuwe ropax voor de Kanaalroute van DFDS Seaways. Tegelijk werd de naam van het schip bekendgemaakt: ‘Côte d’Opale’, naar de Noord-Franse kustregio. Dat gebeurde bij de traditionele ceremonie van het snijden van het staal. Dit schip wordt met 214 meter de langste ferry op de druk bevaren route tussen Calais en Dover. Het zal 3.100 lijnmeter vrachtcapaciteit tellen en 1.000 passagiers kunnen meenemen. Het zou in 2021 in de vaart komen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
‘Côte d’Opale’ grootste Kanaalschip van DFDS Seaways – Flows

‘Côte d’Opale’ grootste Kanaalschip van DFDS Seaways

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

Op de scheepswerf AVIC in het Chinese Weihai is donderdag gestart met de bouw van een nieuwe ropax voor de Kanaalroute van DFDS Seaways. Tegelijk werd de naam van het schip bekendgemaakt: ‘Côte d’Opale’, naar de Noord-Franse kustregio. Dat gebeurde bij de traditionele ceremonie van het snijden van het staal. Dit schip wordt met 214 meter de langste ferry op de druk bevaren route tussen Calais en Dover. Het zal 3.100 lijnmeter vrachtcapaciteit tellen en 1.000 passagiers kunnen meenemen. Het zou in 2021 in de vaart komen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login