Waagnatie tot de nok gevuld voor maritiem netwerkevent Shiplink (ASV)

Fotoalbum, Mensen
Julie Desmet
Maritiem netwerkevenement Shiplink in de Waagnatie in Antwerpen
Maritiem netwerkevenement Shiplink in de Waagnatie in Antwerpen © ASV

De Antwerpse Scheepvaartvereniging ASV organiseerde op 28 maart 2024 de twaalfde editie van Shiplink. Het netwerkevenement trok ruim 1.500 bezoekers aan en wordt beschouwd als een van de grootste maritieme happenings in België.

Het was over de koppen lopen in Waagnatie voor de nieuwste editie van Shiplink. Het evenement biedt ASV-leden de kans om klanten en relaties uit de expeditie-, verladers- en havenwereld uit te nodigen voor een hapje en een drankje op hun gepersonaliseerde stand.

Rode loper

ASV ging dit jaar voor een nieuwe look & feel en rolde onder de naam ‘Shiplink Red Carpet Line‘ letterlijk de rode loper uit voor de bezoekers. “De ruimte werd dit jaar aangekleed met luxe kroonluchters, andere stoelen en zetels. Op elke stand werkten we ook met grote afbeeldingen van patrijspoorten”, vertelt Kristel Van Hecken, policy advisor bij ASV. “Vanuit het principe ‘welcome aboard’, wouden we onze gasten echt het gevoel geven dat ze aan boord van een schip werden verwelkomd.”

Vaste waarde

Het netwerkevenement – dat tweejaarlijks wordt georganiseerd – is sinds de lancering in 2001 een vaste waarde geworden in de Antwerpse maritieme community. “De reacties waren heel positief. Het was een geslaagde editie”, zegt ze. “De mensen zijn blij dat ze elkaar nog eens kunnen zien en bijpraten. Het unieke aan Shiplink is dat, naast commercieel medewerkers, er ook medewerkers worden uitgenodigd die bijvoorbeeld de boekingen doen. Onze sector draait nog altijd heel sterk op mensen. Weten wie er achter de telefoon of mail zit, maakt een wereld van verschil.”

Rond de bar kregen 21 exposanten standruimte om hun gasten te begroeten en nieuwe contacten te leggen. Voor het eerst nam ook Global Liner Agencies deel als standhouder. Shiplink 2024 werd hoofdzakelijk gesponsord door DP World, NVO Consolidation en Crossroad.

Waagnatie tot de nok gevuld voor maritiem netwerkevent Shiplink (ASV) – Flows

Waagnatie tot de nok gevuld voor maritiem netwerkevent Shiplink (ASV)

Fotoalbum, Mensen
Julie Desmet
Maritiem netwerkevenement Shiplink in de Waagnatie in Antwerpen
Maritiem netwerkevenement Shiplink in de Waagnatie in Antwerpen © ASV

De Antwerpse Scheepvaartvereniging ASV organiseerde op 28 maart 2024 de twaalfde editie van Shiplink. Het netwerkevenement trok ruim 1.500 bezoekers aan en wordt beschouwd als een van de grootste maritieme happenings in België.

Het was over de koppen lopen in Waagnatie voor de nieuwste editie van Shiplink. Het evenement biedt ASV-leden de kans om klanten en relaties uit de expeditie-, verladers- en havenwereld uit te nodigen voor een hapje en een drankje op hun gepersonaliseerde stand.

Rode loper

ASV ging dit jaar voor een nieuwe look & feel en rolde onder de naam ‘Shiplink Red Carpet Line‘ letterlijk de rode loper uit voor de bezoekers. “De ruimte werd dit jaar aangekleed met luxe kroonluchters, andere stoelen en zetels. Op elke stand werkten we ook met grote afbeeldingen van patrijspoorten”, vertelt Kristel Van Hecken, policy advisor bij ASV. “Vanuit het principe ‘welcome aboard’, wouden we onze gasten echt het gevoel geven dat ze aan boord van een schip werden verwelkomd.”

Vaste waarde

Het netwerkevenement – dat tweejaarlijks wordt georganiseerd – is sinds de lancering in 2001 een vaste waarde geworden in de Antwerpse maritieme community. “De reacties waren heel positief. Het was een geslaagde editie”, zegt ze. “De mensen zijn blij dat ze elkaar nog eens kunnen zien en bijpraten. Het unieke aan Shiplink is dat, naast commercieel medewerkers, er ook medewerkers worden uitgenodigd die bijvoorbeeld de boekingen doen. Onze sector draait nog altijd heel sterk op mensen. Weten wie er achter de telefoon of mail zit, maakt een wereld van verschil.”

Rond de bar kregen 21 exposanten standruimte om hun gasten te begroeten en nieuwe contacten te leggen. Voor het eerst nam ook Global Liner Agencies deel als standhouder. Shiplink 2024 werd hoofdzakelijk gesponsord door DP World, NVO Consolidation en Crossroad.