Mike Verdeyen bouwt aan one-stop-shop bij Gosselin Logistics

Interview, Mensen
Bart Meyvis
Mike Verdeyen, Business unit Mmanager 360 bij Gosselin Group
Mike Verdeyen, Business unit manager 360 bij Gosselin Group © Bart Meyvis

Mike Verdeyen is sinds januari 2024 de nieuwe business unit manager 360° bij Gosselin Logistics. Naast 25 jaar ervaring, brengt Verdeyen een groot netwerk en heel wat talenkennis mee naar Deurne.

“Ik werk al zo’n 25 jaar in de logistiek en had in mijn vorige functies meerdere malen gebruikgemaakt van de diensten van Gosselin”, zegt Mike Verdeyen. “Een jaar geleden kwam ik toevallig iemand van het management tegen. Tussen pot en pint vertelde hij me dat er een functie was vrijgekomen die me echt op het lijf geschreven zou zijn. Ik ben me daarin gaan verdiepen en ben uiteindelijk aan het sollicitatietraject bij Gosselin begonnen.”

“Een business unit manager 360° moet heel wat kennis en ervaring in huis hebben”, gaat hij verder. “Zo moet hij zowel op de hoogte zijn van lucht- en zeevracht, douane, warehousing en contractlogistiek. Daarnaast kon ik als extra troef mijn talenkennis inzetten (Mike is Franstalig opgevoed en woont in Wallonië red.).”

Vertel eens wat meer over de concrete invulling van je job?

“De logistieke divisie van de Gosselin Group bestaat uit zes verschillende business units: 360° Logistics, Port Logistics, Forest, Industrial Projects, Heavy en Transport. Zelf ben ik business unit manager 360° bij Gosselin Logistics. Onze 360° klanten zijn op zoek naar een one-stop-shop oplossing in combinatie met een performante customer service ervaring. Via mijn netwerk trek ik een nieuw cliënteel aan en leg ik onze bestaande klanten in de watten.”

“Een van onze grote klanten exporteert nu via het spoor naar China. Dat was nieuw voor ons en een onderdeel waar ik mijn ervaring ten volle kon inzetten. Bij Gosselin is er een echte ondernemerszin, dus we hoeven vaak niet lang na te denken of we iets gaan doen. Als het goed is voor ons en voor de klant, dan wordt er snel beslist. Er wordt ook stevig in nieuwe magazijnen geïnvesteerd, wat maakt dat we nog meer oplossingen aan onze klanten kunnen aanbieden.”

Jullie vestiging in Deurne is ideaal gelegen voor transport over het water. Hoe belangrijk is die ligging voor jullie?

“Heel belangrijk. We maken ook volop gebruik van de binnenvaart. De verhoging van de bruggen op het Albertkanaal was goed nieuws. Wij kunnen nu vier containers boven elkaar stapelen, wat voor iedereen interessant is.”

“In 2025 willen we onze focus op de binnenvaart nog verder uitbouwen, maar deze keer in Limburg, waar we een kopie van onze Antwerpse terminal willen realiseren in Genk. Dat moet zorgen voor een open deur voor onze ‘special equipment’ business richting Duitsland en 60.000 m² opslag.”

Wat wil je zoal realiseren in je eerste jaar bij Gosselin?

“Mijn eerste focus is uiteraard om de bestaande klanten tevreden te houden en om onze groeiambities, wat betreft het uitbreiden van ons klantenportfolio, waar te maken. De vooruitzichten zien er in ieder geval goed uit. Een van mijn doelen is ook het verder uitrollen van de stappen die we nemen in het digitaliseren van processen. Dat moet ons helpen om meer inzicht te krijgen in onze data en van hieruit rapporten te maken en nog concreter met kpi’s (performantie-indicatoren) te kunnen werken. Er zijn heel wat projecten die tegelijk lopen, maar dat maakt het net heel leuk en boeiend.”

Wat zijn de sterktes van Gosselin?

“Onze assets. We zijn de eerste terminal buiten de haven van Antwerpen, wat heel wat voordelen en flexibiliteit met zich meebrengt. We hebben nu ongeveer 450.000 vierkante meter aan opslagruimte en blijven investeren in nieuwe magazijnen. De ervaring van ons customer service team en magazijnmedewerkers is zeer belangrijk. Ze zijn perfect op elkaar ingespeeld en spelen een belangrijke rol in ons succesverhaal.”