Jeremy Claessen volgt Sylvia Lathouwers op als salesmanager bij SSC

Interview, Mensen
Koen Dejaeger
Sylvia Lathouwers en Jeremy Claessen
Sylvia Lathouwers en Jeremy Claessen © ProMedia

Bij het Antwerpse groupagebedrijf SSC Consolidation is Jeremy Claessen de nieuwe salesmanager. Sinds 4 jaar werkt hij bij SSC, waar hij nu de functie overneemt van Sylvia Lathouwers. Zij legt zich voortaan toe op de global accounts België en Frankrijk van de WorldWide Alliance.

Het Antwerpse groupagebedrijf SSC Consolidation is een zogenaamde NVOCC (non vessel operating common carrier) die vooral focust op de import en export van LCL-zendingen (less than container loads). De zeevrachtexpediteur of beter gezegd ‘groupeur’ is daarnaast gespecialiseerd in de behandeling van gevarengoed, FCL, trucking en heeft sinds kort ook een eigen douane afdeling

SSC Consolidation heeft kantoren in onder andere België, Nederland, Frankrijk en Dubai en maakt deel uit van het wereldwijde agentennetwerk WorldWide Alliance. Dat is een overkoepelende organisatie van NVOCC-diensten wereldwijd die werd opgericht onder impuls van Shipco en Saco in 2007. Het kantoor van SSC Antwerpen is gelegen aan het Straatsburgdok Noordkaai, waar bijna 100 bedienden werken.

“SSC is in 1998 begonnen in Antwerpen als Shipco Transport, met 3 mensen”, blikt Sylvia terug. “In 2004 werd SSC voor 50% overgenomen door Saco Shipping uit Hamburg. In 2005 kwam Dirk Baetens aan boord die mee zorgde voor de nodige stabiliteit en groei van de firma.”

Politieagent

Sylvia Lathouwers was lange tijd actief op de afdeling claims en werd daarna sales manager van SSC. Vanaf 1 maart werkt ze in opdracht van de WorldWide Alliance.

“In mijn nieuwe functie word ik het aanspreekpunt voor de global accounts; denk daarbij aan bedrijven als Nippon, DSV, K&N, enzovoort. Gezien ik door mijn achtergrond feeling heb met de markt hier, zal ik me toeleggen op de global accounts voor België en Frankrijk”, zegt Lathouwers.

Jeremy Claessen werkt sinds 4 jaar bij SSC. Hoewel hij eigenlijk politieagent wilde worden, kwam hij toch in de maritieme wereld terecht. Zijn eerste job ‘in de maritiem’ was bij Cosco. Nadien werkte hij 9 jaar bij OOCL waar hij een heel traject aflegde. Toen Corona kwam opzetten, werd hij door SSC gecontacteerd en maakte hij de overstap. In eerste instantie was dat als outside sales van het FCL departement, later kwam hij in het team van Sylvia terecht in een sales rol voor alle producten van de groep.

Toffe collega’s

“Ik ben heel blij dat ik toen die kans heb gekregen en dankbaar dat ik nu een volgende stap kan zetten”, zegt Claessen. “Wat me aanspreekt in de job is dat geen enkele dag hetzelfde is en dat je dus elke dag wel iets bijleert. Ook het menselijk contact vind ik heel belangrijk.”

“En niet te vergeten de toffe collega’s”, vult Sylvia lachend aan. “Maar inderdaad: het mooie aan onze sector is dat het een people’s business is en blijft, gelukkig maar!”

Jeremy Claessen volgt Sylvia Lathouwers op als salesmanager bij SSC – Flows

Jeremy Claessen volgt Sylvia Lathouwers op als salesmanager bij SSC

Interview, Mensen
Koen Dejaeger
Sylvia Lathouwers en Jeremy Claessen
Sylvia Lathouwers en Jeremy Claessen © ProMedia

Bij het Antwerpse groupagebedrijf SSC Consolidation is Jeremy Claessen de nieuwe salesmanager. Sinds 4 jaar werkt hij bij SSC, waar hij nu de functie overneemt van Sylvia Lathouwers. Zij legt zich voortaan toe op de global accounts België en Frankrijk van de WorldWide Alliance.

Het Antwerpse groupagebedrijf SSC Consolidation is een zogenaamde NVOCC (non vessel operating common carrier) die vooral focust op de import en export van LCL-zendingen (less than container loads). De zeevrachtexpediteur of beter gezegd ‘groupeur’ is daarnaast gespecialiseerd in de behandeling van gevarengoed, FCL, trucking en heeft sinds kort ook een eigen douane afdeling

SSC Consolidation heeft kantoren in onder andere België, Nederland, Frankrijk en Dubai en maakt deel uit van het wereldwijde agentennetwerk WorldWide Alliance. Dat is een overkoepelende organisatie van NVOCC-diensten wereldwijd die werd opgericht onder impuls van Shipco en Saco in 2007. Het kantoor van SSC Antwerpen is gelegen aan het Straatsburgdok Noordkaai, waar bijna 100 bedienden werken.

“SSC is in 1998 begonnen in Antwerpen als Shipco Transport, met 3 mensen”, blikt Sylvia terug. “In 2004 werd SSC voor 50% overgenomen door Saco Shipping uit Hamburg. In 2005 kwam Dirk Baetens aan boord die mee zorgde voor de nodige stabiliteit en groei van de firma.”

Politieagent

Sylvia Lathouwers was lange tijd actief op de afdeling claims en werd daarna sales manager van SSC. Vanaf 1 maart werkt ze in opdracht van de WorldWide Alliance.

“In mijn nieuwe functie word ik het aanspreekpunt voor de global accounts; denk daarbij aan bedrijven als Nippon, DSV, K&N, enzovoort. Gezien ik door mijn achtergrond feeling heb met de markt hier, zal ik me toeleggen op de global accounts voor België en Frankrijk”, zegt Lathouwers.

Jeremy Claessen werkt sinds 4 jaar bij SSC. Hoewel hij eigenlijk politieagent wilde worden, kwam hij toch in de maritieme wereld terecht. Zijn eerste job ‘in de maritiem’ was bij Cosco. Nadien werkte hij 9 jaar bij OOCL waar hij een heel traject aflegde. Toen Corona kwam opzetten, werd hij door SSC gecontacteerd en maakte hij de overstap. In eerste instantie was dat als outside sales van het FCL departement, later kwam hij in het team van Sylvia terecht in een sales rol voor alle producten van de groep.

Toffe collega’s

“Ik ben heel blij dat ik toen die kans heb gekregen en dankbaar dat ik nu een volgende stap kan zetten”, zegt Claessen. “Wat me aanspreekt in de job is dat geen enkele dag hetzelfde is en dat je dus elke dag wel iets bijleert. Ook het menselijk contact vind ik heel belangrijk.”

“En niet te vergeten de toffe collega’s”, vult Sylvia lachend aan. “Maar inderdaad: het mooie aan onze sector is dat het een people’s business is en blijft, gelukkig maar!”