Daphné Van Landuyt: “Perfecte balans tussen Lufthansa en Thomas More”

Nieuws, Mensen
Melanie De Vrieze
Daphné Van Landuyt
Daphné Van Landuyt © Daphné Van Landuyt

Naast haar commerciële job bij Lufthansa Cargo geeft Daphné Van Landuyt les aan Thomas More. “Met mijn zestien jaar praktijkervaring wil ik de studenten warm maken voor de luchtvracht”, zegt ze.

Na haar studies toerisme ging Daphné Van Landuyt aan de slag in Zaventem aan de passagierskant. Na vier jaar had ze het daar gezien, maar wou ze nog niet uit de luchtvaart stappen. Toen er een functie vrijkwam bij customer service cargo van Aviapartner, solliciteerde ze. “Mijn interesse voor luchtvracht is groter dan voor passagiers, want intussen werk ik al zestien jaar in air cargo.”

De reden is voor haar duidelijk. “Cargo is veel complexer. Er zijn veel meer actoren in het proces en iedereen heeft zijn eigen procedures en manier van werken. Dagelijks ontdek je iets nieuws en is het opnieuw aanpassen. Ik hou wel van die veranderende omgeving en de actie errond. In de luchtvracht moet alles snel gebeuren.”

Afrika

Van Landuyt start in 2010 bij Brussels Airline Cargo, waar ze verantwoordelijk is voor Afrika. “Dat was een fijne werkomgeving waar ik veel vrijheid had om mijn eigen job in te vullen en projecten van A tot Z aan te pakken.” De integratie met Lufthansa Cargo was voor haar een grote aanpassing. “Mijn jobinhoud was sterk veranderd en ik kon minder initiatief nemen.”

Kennis doorgeven

Daarom wilde ze iets extra’s doen. Toevallig deed de kans zich voor om les te geven aan Thomas More. “Ik heb die opportuniteit met beide handen gegrepen. Ik had altijd gezegd dat ik les wou geven als ik oud genoeg was of voldoende kennis had om die te delen met studenten.”

Ze geeft les over luchtvracht aan de graduaten logistiek management en de bachelors supply chain management en air freight logistics. “Ik geef de opgedane kennis van de afgelopen zestien jaar door aan de studenten zodat zij een goede basis hebben om aan de slag te gaan in de luchtvrachtwereld. Ik vind het boeiend om te zien hoe zij vandaag in het leven staan en hoe zij denken.”

Het lesgeven is een mooie aanvulling op haar huidige job als commercieel verantwoordelijke voor de regio West- en Centraal-Afrika bij Lufthansa Cargo. Ze is er verantwoordelijk voor de prijszetting, rapportage en nieuwe initiatieven rond digitalisering. “We hebben een veertiental stations van waaruit wij vracht vervoeren naar Brussel op vluchten van Brussels Airlines. De samenwerking met mijn Afrikaanse collega’s is absolute prioriteit nummer één.”

Brucargo-community

Vanuit haar functie heeft Van Landuyt altijd samengewerkt met Afrika. “Met een hoofdkwartier in Frankfurt en door de collega’s in Afrika, had ik weinig te maken met de lokale Brucargo-community en de innovaties. Nu ik terug ingewerkt raak door het lesgeven, zie ik dat er veel veranderd is. Er zijn veel digitale en niet-digitale vernieuwingen gebeurd op Brussels Airport. Ik was vaag op de hoogte van die digitalisering, maar hinkte daar wat achterop. Nu heb ik daar weer volop de motivatie voor gevonden.”

Daphné Van Landuyt: “Perfecte balans tussen Lufthansa en Thomas More” – Flows

Daphné Van Landuyt: “Perfecte balans tussen Lufthansa en Thomas More”

Nieuws, Mensen
Melanie De Vrieze
Daphné Van Landuyt
Daphné Van Landuyt © Daphné Van Landuyt

Naast haar commerciële job bij Lufthansa Cargo geeft Daphné Van Landuyt les aan Thomas More. “Met mijn zestien jaar praktijkervaring wil ik de studenten warm maken voor de luchtvracht”, zegt ze.

Na haar studies toerisme ging Daphné Van Landuyt aan de slag in Zaventem aan de passagierskant. Na vier jaar had ze het daar gezien, maar wou ze nog niet uit de luchtvaart stappen. Toen er een functie vrijkwam bij customer service cargo van Aviapartner, solliciteerde ze. “Mijn interesse voor luchtvracht is groter dan voor passagiers, want intussen werk ik al zestien jaar in air cargo.”

De reden is voor haar duidelijk. “Cargo is veel complexer. Er zijn veel meer actoren in het proces en iedereen heeft zijn eigen procedures en manier van werken. Dagelijks ontdek je iets nieuws en is het opnieuw aanpassen. Ik hou wel van die veranderende omgeving en de actie errond. In de luchtvracht moet alles snel gebeuren.”

Afrika

Van Landuyt start in 2010 bij Brussels Airline Cargo, waar ze verantwoordelijk is voor Afrika. “Dat was een fijne werkomgeving waar ik veel vrijheid had om mijn eigen job in te vullen en projecten van A tot Z aan te pakken.” De integratie met Lufthansa Cargo was voor haar een grote aanpassing. “Mijn jobinhoud was sterk veranderd en ik kon minder initiatief nemen.”

Kennis doorgeven

Daarom wilde ze iets extra’s doen. Toevallig deed de kans zich voor om les te geven aan Thomas More. “Ik heb die opportuniteit met beide handen gegrepen. Ik had altijd gezegd dat ik les wou geven als ik oud genoeg was of voldoende kennis had om die te delen met studenten.”

Ze geeft les over luchtvracht aan de graduaten logistiek management en de bachelors supply chain management en air freight logistics. “Ik geef de opgedane kennis van de afgelopen zestien jaar door aan de studenten zodat zij een goede basis hebben om aan de slag te gaan in de luchtvrachtwereld. Ik vind het boeiend om te zien hoe zij vandaag in het leven staan en hoe zij denken.”

Het lesgeven is een mooie aanvulling op haar huidige job als commercieel verantwoordelijke voor de regio West- en Centraal-Afrika bij Lufthansa Cargo. Ze is er verantwoordelijk voor de prijszetting, rapportage en nieuwe initiatieven rond digitalisering. “We hebben een veertiental stations van waaruit wij vracht vervoeren naar Brussel op vluchten van Brussels Airlines. De samenwerking met mijn Afrikaanse collega’s is absolute prioriteit nummer één.”

Brucargo-community

Vanuit haar functie heeft Van Landuyt altijd samengewerkt met Afrika. “Met een hoofdkwartier in Frankfurt en door de collega’s in Afrika, had ik weinig te maken met de lokale Brucargo-community en de innovaties. Nu ik terug ingewerkt raak door het lesgeven, zie ik dat er veel veranderd is. Er zijn veel digitale en niet-digitale vernieuwingen gebeurd op Brussels Airport. Ik was vaag op de hoogte van die digitalisering, maar hinkte daar wat achterop. Nu heb ik daar weer volop de motivatie voor gevonden.”