Deny Logistics ontzorgt klanten binnen de volledige supplychain

Flowsmagazine, Warehousing
Te gast
Gudrun Verhaeghe en Bertrand Deny
Gudrun Verhaeghe en Bertrand Deny © Deny Logistics

In de jubileumeditie van ons magazine ’10 jaar Flows’ hebben we de bedrijven in de maritieme en logistieke sector de kans geboden om zich in de kijker te stellen. U leest er ook dit interview met Bertrand Deny en Gudrun Verhaeghe.

“Deny Logistics is in 1904 ontstaan als douane-agentschap”, zegt zaakvoerder Bertrand Deny. “Wij zijn ondertussen al de vierde generatie aan het roer van het familiebedrijf. Het opengaan van de Europese binnengrenzen in 1992 heeft een echte dynamiek aan het bedrijf gegeven, omdat we ons toen zijn gaan heroriënteren.”

“Sindsdien zijn we uitgegroeid tot een logistieke dienstverlener die steunt op vier pijlers: expeditie, customs, air and sea en warehousing, waarmee we onze klanten op ieder gebied binnen de supplychain kunnen ontzorgen.

Naast een sterke logistieke speler te zijn,  hebben jullie een zeer belangrijke specialisatie?

“Geleidelijk aan zijn we ons de voorbije jaren verder gaan specialiseren in stockage van chemicaliën. Los van de specifieke stockageruimtes, infrastructuur en gebouwen  hebben we ook onze IT-ondersteuning hierop afgestemd. Ondertussen nemen chemicaliën of gerelateerde producten ongeveer een 80% van onze magazijnen in. We willen onze klanten hierin volledig ontzorgen en tonen hierin ook een grote flexibiliteit. Uiteraard dit alles binnen de perken van de vergunningen en de wettelijke bepalingen die gesteld zijn aan ‘hoge drempel SEVESO-inrichting’.”

Ik veronderstel dat jullie gebouwen aan heel wat specifieke vereisten dienen te voldoen?

“Absoluut”, zegt Gudrun Verhaeghe, logistiek manager bij Deny Logistics. “Onze gebouwen hebben inkuipingen, een sprinklerinstallatie en er is bluswater aanwezig. Ook zijn alle materialen en middelen aanwezig om calamiteiten te bestrijden en volgt ons personeel regelmatig opleidingen en trainingen. Er komt heel wat bij kijken.”

“Binnen onze operaties, die we zowel uitvoeren voor kleinere accounts vanaf een honderdtal palletten tot heel grote accounts, willen we heel dicht bij onze mensen en klanten staan. Hierdoor kunnen we heel gericht te werk gaan en echt maatwerk leveren aan onze klant.”

Welke producten vinden we terug in jullie magazijnen?

“Reinigings- en onderhoudsmiddelen en grondstoffen voor diverse sectoren. Zo werken we voor lokale fabrikanten van afgewerkte producten, maar evengoed voor traders waar we de volledige logistieke flow van overnemen, van import tot opslag, bijhorende douaneformaliteiten en uiteindelijke uitlevering bij de eindklant.”

Jullie bedrijf ligt op een steenworp van de Belgisch-Franse grens. Is dat een extra troef?

“Dat is historisch zo gegroeid. Wij zijn afkomstig van de grensstreek, maar we voelen toch wel dat ons bedrijf niet slecht gelegen is met heel wat bijkomende logistieke mogelijkheden richting onze verschillende buurlanden en het Verenigd Koninkrijk in het bijzonder. Sinds de Brexit ondersteunen we zo heel wat transporteurs en andere klanten met hun douaneadministratie van en naar het Verenigd Koninkrijk. Onze activiteiten als douane-expediteur zijn hierdoor ondertussen terug uitgegroeid tot een op zichzelf staande businessunit.”

Wat brengt de toekomst voor Deny Logistics?

“Om onze chemieklanten verder te ontzorgen en nog extra toegevoegde waarde te creëren zullen wij dit jaar investeren in een afvullijn specifiek voor het afvullen van diverse vaste chemicaliën in verschillende verpakkingen. Die lijn zal tegen november 2024 operationeel zijn.”

“We zijn eveneens bezig om onze activiteiten verder CO2-neutraler te maken. Zo hebben we reeds veel jaren zonnepanelen op onze daken liggen en proberen we alle energie die we nodig hebben voor onze activiteiten zo efficiënt mogelijk in te zetten. Ik denk hierbij aan bewegingsdetectoren, wisselbatterijen voor heftrucks die we overdag opladen.”

“Maar ook op transportgebied proberen we de multimodale aanpak verder te stimuleren bij onze klanten. Zo zou het voor ons en de transportzone een absoluut pluspunt zijn mochten de spooraansluitingen die we hier op de LAR hebben, verder uitgewerkt worden. In dat kader hebben we al contact met de nodige instanties om dat in de toekomst te kunnen realiseren.“

Deny Logistics ontzorgt klanten binnen de volledige supplychain – Flows

Deny Logistics ontzorgt klanten binnen de volledige supplychain

Flowsmagazine, Warehousing
Te gast
Gudrun Verhaeghe en Bertrand Deny
Gudrun Verhaeghe en Bertrand Deny © Deny Logistics

In de jubileumeditie van ons magazine ’10 jaar Flows’ hebben we de bedrijven in de maritieme en logistieke sector de kans geboden om zich in de kijker te stellen. U leest er ook dit interview met Bertrand Deny en Gudrun Verhaeghe.

“Deny Logistics is in 1904 ontstaan als douane-agentschap”, zegt zaakvoerder Bertrand Deny. “Wij zijn ondertussen al de vierde generatie aan het roer van het familiebedrijf. Het opengaan van de Europese binnengrenzen in 1992 heeft een echte dynamiek aan het bedrijf gegeven, omdat we ons toen zijn gaan heroriënteren.”

“Sindsdien zijn we uitgegroeid tot een logistieke dienstverlener die steunt op vier pijlers: expeditie, customs, air and sea en warehousing, waarmee we onze klanten op ieder gebied binnen de supplychain kunnen ontzorgen.

Naast een sterke logistieke speler te zijn,  hebben jullie een zeer belangrijke specialisatie?

“Geleidelijk aan zijn we ons de voorbije jaren verder gaan specialiseren in stockage van chemicaliën. Los van de specifieke stockageruimtes, infrastructuur en gebouwen  hebben we ook onze IT-ondersteuning hierop afgestemd. Ondertussen nemen chemicaliën of gerelateerde producten ongeveer een 80% van onze magazijnen in. We willen onze klanten hierin volledig ontzorgen en tonen hierin ook een grote flexibiliteit. Uiteraard dit alles binnen de perken van de vergunningen en de wettelijke bepalingen die gesteld zijn aan ‘hoge drempel SEVESO-inrichting’.”

Ik veronderstel dat jullie gebouwen aan heel wat specifieke vereisten dienen te voldoen?

“Absoluut”, zegt Gudrun Verhaeghe, logistiek manager bij Deny Logistics. “Onze gebouwen hebben inkuipingen, een sprinklerinstallatie en er is bluswater aanwezig. Ook zijn alle materialen en middelen aanwezig om calamiteiten te bestrijden en volgt ons personeel regelmatig opleidingen en trainingen. Er komt heel wat bij kijken.”

“Binnen onze operaties, die we zowel uitvoeren voor kleinere accounts vanaf een honderdtal palletten tot heel grote accounts, willen we heel dicht bij onze mensen en klanten staan. Hierdoor kunnen we heel gericht te werk gaan en echt maatwerk leveren aan onze klant.”

Welke producten vinden we terug in jullie magazijnen?

“Reinigings- en onderhoudsmiddelen en grondstoffen voor diverse sectoren. Zo werken we voor lokale fabrikanten van afgewerkte producten, maar evengoed voor traders waar we de volledige logistieke flow van overnemen, van import tot opslag, bijhorende douaneformaliteiten en uiteindelijke uitlevering bij de eindklant.”

Jullie bedrijf ligt op een steenworp van de Belgisch-Franse grens. Is dat een extra troef?

“Dat is historisch zo gegroeid. Wij zijn afkomstig van de grensstreek, maar we voelen toch wel dat ons bedrijf niet slecht gelegen is met heel wat bijkomende logistieke mogelijkheden richting onze verschillende buurlanden en het Verenigd Koninkrijk in het bijzonder. Sinds de Brexit ondersteunen we zo heel wat transporteurs en andere klanten met hun douaneadministratie van en naar het Verenigd Koninkrijk. Onze activiteiten als douane-expediteur zijn hierdoor ondertussen terug uitgegroeid tot een op zichzelf staande businessunit.”

Wat brengt de toekomst voor Deny Logistics?

“Om onze chemieklanten verder te ontzorgen en nog extra toegevoegde waarde te creëren zullen wij dit jaar investeren in een afvullijn specifiek voor het afvullen van diverse vaste chemicaliën in verschillende verpakkingen. Die lijn zal tegen november 2024 operationeel zijn.”

“We zijn eveneens bezig om onze activiteiten verder CO2-neutraler te maken. Zo hebben we reeds veel jaren zonnepanelen op onze daken liggen en proberen we alle energie die we nodig hebben voor onze activiteiten zo efficiënt mogelijk in te zetten. Ik denk hierbij aan bewegingsdetectoren, wisselbatterijen voor heftrucks die we overdag opladen.”

“Maar ook op transportgebied proberen we de multimodale aanpak verder te stimuleren bij onze klanten. Zo zou het voor ons en de transportzone een absoluut pluspunt zijn mochten de spooraansluitingen die we hier op de LAR hebben, verder uitgewerkt worden. In dat kader hebben we al contact met de nodige instanties om dat in de toekomst te kunnen realiseren.“