Karen Van Brussel (Gosselin): “Man-vrouwmix in logistiek steeds beter”

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

Karen Van Brussel kwam in maart van dit jaar aan boord bij Gosselin, dit als supplychainmanager. “In die functie volg je de goederen van de klant van bij de leverancier tot hun eindbestemming in de winkel. Je staat de klant ook bij in het opvolgen van zijn supplychain door te kijken waar er ruimte is voor verbetering, en waar er bottlenecks kunnen worden weggewerkt. Dat betekent dat je constant tools zoekt die de supplychain overzichtelijk maken. ‘Smart visibility’ is er daar een van. Meer dan een gewoon track-and-tracesysteem, biedt die toepassing real life info over schepen en terminals, zodat je de hele transportflow in de gaten kunt houden. Verder bouwen we aan een adaptieve planning tool, die de logistieke keten gaat plannen op basis van de voorkeur van de klant: prijs, transittijd of CO2-uitstoot. Op basis van de data uit de smart visibility wordt de transportflow aangepast om toch de vooropgestelde leverdatum te bereiken. Bij verkeersproblemen worden alternatieve vervoermiddelen gezocht, zoals de barge of de trein. Onze proactieve planningtool zal zich baseren op data van onder andere NxtPort. We onderzoeken momenteel ook blockchaintoepassingen.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login

 
 
Karen Van Brussel (Gosselin): “Man-vrouwmix in logistiek steeds beter” – Flows

Karen Van Brussel (Gosselin): “Man-vrouwmix in logistiek steeds beter”

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

Karen Van Brussel kwam in maart van dit jaar aan boord bij Gosselin, dit als supplychainmanager. “In die functie volg je de goederen van de klant van bij de leverancier tot hun eindbestemming in de winkel. Je staat de klant ook bij in het opvolgen van zijn supplychain door te kijken waar er ruimte is voor verbetering, en waar er bottlenecks kunnen worden weggewerkt. Dat betekent dat je constant tools zoekt die de supplychain overzichtelijk maken. ‘Smart visibility’ is er daar een van. Meer dan een gewoon track-and-tracesysteem, biedt die toepassing real life info over schepen en terminals, zodat je de hele transportflow in de gaten kunt houden. Verder bouwen we aan een adaptieve planning tool, die de logistieke keten gaat plannen op basis van de voorkeur van de klant: prijs, transittijd of CO2-uitstoot. Op basis van de data uit de smart visibility wordt de transportflow aangepast om toch de vooropgestelde leverdatum te bereiken. Bij verkeersproblemen worden alternatieve vervoermiddelen gezocht, zoals de barge of de trein. Onze proactieve planningtool zal zich baseren op data van onder andere NxtPort. We onderzoeken momenteel ook blockchaintoepassingen.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

 

Ben u al abonnee?

Login