Haven Duisburg bouwt grootste inlandterminal van Europa

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

Omdat de kolentrafiek in de haven van Duisburg door de energietransitie in vrije val is, wordt de kolenoverslag vanaf volgend jaar afgebouwd. Het ‘koleneiland’ (centraal op de foto) zal dan plaatsmaken voor een nieuwe trimodale containerterminal van 240.000 m² om er de groeiende trafieken met China via de Nieuwe Zijderoute op te vangen. “We spelen hiermee in op de veranderende markt en consolideren zo onze koppositie in de Chinatrade, creëren jobs en versterken de positie van de regio als belangrijkste logistieke locatie in Europa”, zegt Erich Staake, CEO van de haven van Duisburg.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Haven Duisburg bouwt grootste inlandterminal van Europa – Flows

Haven Duisburg bouwt grootste inlandterminal van Europa

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

Omdat de kolentrafiek in de haven van Duisburg door de energietransitie in vrije val is, wordt de kolenoverslag vanaf volgend jaar afgebouwd. Het ‘koleneiland’ (centraal op de foto) zal dan plaatsmaken voor een nieuwe trimodale containerterminal van 240.000 m² om er de groeiende trafieken met China via de Nieuwe Zijderoute op te vangen. “We spelen hiermee in op de veranderende markt en consolideren zo onze koppositie in de Chinatrade, creëren jobs en versterken de positie van de regio als belangrijkste logistieke locatie in Europa”, zegt Erich Staake, CEO van de haven van Duisburg.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login