Duitse 3G-regel: praktische en privacyproblemen voor vervoerders

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren
Duitse 3G-regel
Duitse 3G-regel © Pixabay

Duitsland maakte de 3G-regel verplicht voor de bedrijven. Werknemers moeten in het bezit zijn van een bewijs van inenting, van herstel of van een negatieve test om toegang te krijgen tot de werkplek. “Ook de buitenlandse vrachtwagenchauffeurs zijn aan die regel gebonden van zodra zij hun voertuig verlaten. Bijvoorbeeld om te helpen bij het laden of lossen, want zo komen ze in contact met het personeel van het bedrijf. In de praktijk moet zo goed als elke chauffeur de cabine verlaten om bijvoorbeeld de ladingzekering te controleren. De 3G-regel geldt dus eigenlijk voor iedereen”, zegt Philippe Degraef, directeur van Febetra.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Duitse 3G-regel: praktische en privacyproblemen voor vervoerders – Flows

Duitse 3G-regel: praktische en privacyproblemen voor vervoerders

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren
Duitse 3G-regel
Duitse 3G-regel © Pixabay

Duitsland maakte de 3G-regel verplicht voor de bedrijven. Werknemers moeten in het bezit zijn van een bewijs van inenting, van herstel of van een negatieve test om toegang te krijgen tot de werkplek. “Ook de buitenlandse vrachtwagenchauffeurs zijn aan die regel gebonden van zodra zij hun voertuig verlaten. Bijvoorbeeld om te helpen bij het laden of lossen, want zo komen ze in contact met het personeel van het bedrijf. In de praktijk moet zo goed als elke chauffeur de cabine verlaten om bijvoorbeeld de ladingzekering te controleren. De 3G-regel geldt dus eigenlijk voor iedereen”, zegt Philippe Degraef, directeur van Febetra.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login