Het Nederlandse digitale expediteursplatform Shypple heeft sinds vorige maand een kantoor in Antwerpen. In juni vorig jaar kondigde het bedrijf zijn komst naar de Belgische markt aan. Ondertussen zijn de eerste Belgische klanten een feit.
Sinds de aankondiging van de komst naar België in juni vorig jaar werd een vijfkoppig team (zie foto) samengesteld onder leiding van Nathalie Douillez als procurement & customer service manager. Zij heeft twintig jaar ervaring in de logistieke sector bij onder meer Manuport, Geodis, Panalpina en Ceva Logistics. De Belgische activiteiten hebben sinds februari nu ook een fysieke stek aan de Noorderlaan in Antwerpen.
Chatfunctie
Hoewel Shypple een digitale expediteur is, draait het systeem ook op echte mensen. “De klanten komen nog graag op bezoek en het is belangrijk dat we ze in ons eigen kantoor in Antwerpen kunnen ontvangen in plaats van in Rotterdam. Het leuke is dat we hier ook met een volledig Belgisch team medewerkers zitten. Via een chatfunctie op dossierniveau kunnen onze medewerkers alle vragen van de klanten beantwoorden. Zo kunnen we nog een echte klantenservice bieden. Momenteel zijn we met vijf medewerkers, maar we zoeken nog extra mensen”, zegt Douillez.
Klanten
Sinds de komst naar de Belgische markt wist Shypple al een aantal grote klanten te overtuigen. “We hebben al enkele leuke namen in ons klantenbestand zoals GPC/Van Marcke, Prof Praxis en Oneflor Europe, en die zijn uiterst tevreden”, zegt Douillez.
Logistieke keten
De wereldwijde logistieke keten staat onder grote druk. “We zullen daar ook niet aan ontsnappen. Het grote voordeel is dat we met onze track & trace, vertragingen tijdig kunnen opsporen en kunnen anticiperen. Dat is belangrijk”, benadrukt ze.
Rotterdam (hoofdkantoor), Amsterdam en Antwerpen zijn de enige kantoren van Shypple in Europa. Daarnaast beschikt het bedrijf nog over vestigingen in Hong Kong, China, Costa Rica, Guatemala en Honduras via onder meer de overname van het digitaal expeditieplatform voor bederfbare producten Milestone in augustus vorig jaar. .