Chauffeurstekort kost Xwift dit jaar 3 miljoen omzet

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

Xwift, dat in april dit jaar zijn intrek nam in een splinternieuwe hoofdzetel in Nazareth, is een nichespeler gespecialiseerd in sneltransport en dedicated transport. In die sector zijn de marges gevoelig hoger dan in conventioneel distributievervoer, maar de kwaliteitseisen eveneens. “Dat maakt het voor ons nog moeilijker om chauffeurs te vinden. Ondanks aantrekkelijke jobvoorwaarden komen we minstens 25 chauffeurs tekort. Dat heeft ons dit jaar 3 miljoen euro omzet gekost: niet alleen nieuwe klanten die we moesten weigeren, maar ook bestaande klanten die we niet regelmatig genoeg konden bedienen”, stelt Denys vast.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Chauffeurstekort kost Xwift dit jaar 3 miljoen omzet – Flows

Chauffeurstekort kost Xwift dit jaar 3 miljoen omzet

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

Xwift, dat in april dit jaar zijn intrek nam in een splinternieuwe hoofdzetel in Nazareth, is een nichespeler gespecialiseerd in sneltransport en dedicated transport. In die sector zijn de marges gevoelig hoger dan in conventioneel distributievervoer, maar de kwaliteitseisen eveneens. “Dat maakt het voor ons nog moeilijker om chauffeurs te vinden. Ondanks aantrekkelijke jobvoorwaarden komen we minstens 25 chauffeurs tekort. Dat heeft ons dit jaar 3 miljoen euro omzet gekost: niet alleen nieuwe klanten die we moesten weigeren, maar ook bestaande klanten die we niet regelmatig genoeg konden bedienen”, stelt Denys vast.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login