Binnenschip op waterstof vaart vanaf 2021 tussen Rotterdam en Meerhout

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

De vergroening in de binnenvaart gaat traag maar zeker. Het event ‘Green Inland Shipping’ dat woensdag in de haven van Brussel plaatsvond, leverde het tastbare bewijs. Op het event – georganiseerd door de belangrijkste Europese binnenvaartorganisaties in samenwerking met de Europese Commissie en de Haven van Brussel – lagen een vijftal, overwegend Nederlandse, schepen met alternatieve brandstoffen en aandrijving langs de kade aangemeerd. Het ging onder meer om de ‘Sendoliner’ met een combinatie van batterijvoeding en dieselmotor, de ‘Ecotanker III’, die vaart op een met lng aangedreven motor in combinatie met elektromotoren, de ‘Wantij’, die uitgerust is met twee aangepaste Euro6-vrachtwagenmotoren, de ‘Emeli’ die vaart op een combinatie van waterstof en diesel/elektriciteit, en de ‘Hydroville’, het passagiersvaartuig van CMB dat eveneens op waterstof gemengd met diesel vaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Binnenschip op waterstof vaart vanaf 2021 tussen Rotterdam en Meerhout – Flows

Binnenschip op waterstof vaart vanaf 2021 tussen Rotterdam en Meerhout

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

De vergroening in de binnenvaart gaat traag maar zeker. Het event ‘Green Inland Shipping’ dat woensdag in de haven van Brussel plaatsvond, leverde het tastbare bewijs. Op het event – georganiseerd door de belangrijkste Europese binnenvaartorganisaties in samenwerking met de Europese Commissie en de Haven van Brussel – lagen een vijftal, overwegend Nederlandse, schepen met alternatieve brandstoffen en aandrijving langs de kade aangemeerd. Het ging onder meer om de ‘Sendoliner’ met een combinatie van batterijvoeding en dieselmotor, de ‘Ecotanker III’, die vaart op een met lng aangedreven motor in combinatie met elektromotoren, de ‘Wantij’, die uitgerust is met twee aangepaste Euro6-vrachtwagenmotoren, de ‘Emeli’ die vaart op een combinatie van waterstof en diesel/elektriciteit, en de ‘Hydroville’, het passagiersvaartuig van CMB dat eveneens op waterstof gemengd met diesel vaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login