Trafiekbalans op Nieuwe Zijderoute nodig om tarieven laag te houden
Nieuws, Transport Koen Heinen
De tarieven op de Euraziatische spoorroute zijn nu nog laag door Chine subsidies. Voor eastboundtrafieken bedragen ze tot 50% en westbound tot 25%. In een interview met Railfreight.com zeggen New Silkway Logistics en de overkoepelende organisatie Group of European TransEurasia Operators and Forwarders (GETO) zich bewust te zijn dat deze situatie niet zal blijven duren. Hoewel er geen einddatum staat op de subsidies, wordt in de sector aangenomen dat er vanaf 2020 mogelijk een geleidelijke uitfasering komt. Tegen die tijd moeten de volumes verder groeien en moet de balans in evenwicht zijn.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.
PARTICULIER
€325,00€275,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)