Vervoerders moeten vanaf 2018 detacheringsattest ‘Loi Macron’ betalen

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

De wet ‘voor groei, activiteit en gelijkheid van de economische kansen’, beter gekend als de ‘Loi Macron’ naar de naam van de toenmalige minister van Economie, heeft een zeer breed toepassingsveld. Een aspect ervan is de strijd tegen illegale detachering van werknemers. Sinds eind 2016 moeten alle vrachtwagenchauffeurs – maar ook de bemanningen van binnenschepen – die cabotagetransporten of internationale transporten van en naar Frankrijk uitvoeren (geen transitvervoer), dezelfde sociale voorwaarden en minimumlonen genieten als die geldig in Frankrijk.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Vervoerders moeten vanaf 2018 detacheringsattest ‘Loi Macron’ betalen – Flows

Vervoerders moeten vanaf 2018 detacheringsattest ‘Loi Macron’ betalen

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

De wet ‘voor groei, activiteit en gelijkheid van de economische kansen’, beter gekend als de ‘Loi Macron’ naar de naam van de toenmalige minister van Economie, heeft een zeer breed toepassingsveld. Een aspect ervan is de strijd tegen illegale detachering van werknemers. Sinds eind 2016 moeten alle vrachtwagenchauffeurs – maar ook de bemanningen van binnenschepen – die cabotagetransporten of internationale transporten van en naar Frankrijk uitvoeren (geen transitvervoer), dezelfde sociale voorwaarden en minimumlonen genieten als die geldig in Frankrijk.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login