Spoorshuttle Antwerpen-Linz haalt houttrafiek van Brake naar Antwerpen

Nieuws, Transport
Koen Heinen

De spoorshuttle van Rail Cargo Logistics en het Antwerpse Rail&Sea ging in mei vorig jaar van start. De intermodale expediteur Rail&Sea kon de Oostenrijkse houtimporteurs overtuigen om de import via de haven van Antwerpen te organiseren in plaats van via de Duitse haven Brake. “Het gaat om een grote Oostenrijkse importeur, Leimüller, die nog nooit van de haven van Antwerpen had gehoord en die al jaren via andere havens zoals Brake en Hamburg hout invoerde”, zegt Edwin Moehlig, managing director van Rail&Sea Antwerpen. “We zijn de hele supplychain gaan herbekijken en door een volledige keten aan te bieden vanaf geladen zeeschip tot geleverd per wagon bij de Oostenrijkse ontvanger, konden we de klant overtuigen om de import via Antwerpen te organiseren.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Spoorshuttle Antwerpen-Linz haalt houttrafiek van Brake naar Antwerpen – Flows

Spoorshuttle Antwerpen-Linz haalt houttrafiek van Brake naar Antwerpen

Nieuws, Transport
Koen Heinen

De spoorshuttle van Rail Cargo Logistics en het Antwerpse Rail&Sea ging in mei vorig jaar van start. De intermodale expediteur Rail&Sea kon de Oostenrijkse houtimporteurs overtuigen om de import via de haven van Antwerpen te organiseren in plaats van via de Duitse haven Brake. “Het gaat om een grote Oostenrijkse importeur, Leimüller, die nog nooit van de haven van Antwerpen had gehoord en die al jaren via andere havens zoals Brake en Hamburg hout invoerde”, zegt Edwin Moehlig, managing director van Rail&Sea Antwerpen. “We zijn de hele supplychain gaan herbekijken en door een volledige keten aan te bieden vanaf geladen zeeschip tot geleverd per wagon bij de Oostenrijkse ontvanger, konden we de klant overtuigen om de import via Antwerpen te organiseren.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.