Alternatieve scheepsbrandstoffen: voor- en nadelen lng en lpg

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

In hun studie ‘Economic evaluation of alternative technologies to mitigate Sulphur emissions in maritime container transport from both the vessel owner and shipper perspective’ onderzoeken Edwin van Hassel, Thierry Vanelslander, Christa Sys en Seyed Abolfazl Mohseni wat drie oplossingen de scheepseigenaar kosten: is laagzwavelige marine diesel (MDO) de oplossing, dan wel scrubbers (zuiveringsinstallatie voor de uitlaatgassen) of toch lng? Daarbij aansluitend: de chain-kost, oftewel de kostenimpact van deze oplossingen voor de hele maritieme keten. Want in de zoektocht naar alternatieve en schonere brandstoffen moeten de scheepvaartoperatoren ook rekening houden met de prijsverzuchtingen van hun klanten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Alternatieve scheepsbrandstoffen: voor- en nadelen lng en lpg – Flows

Alternatieve scheepsbrandstoffen: voor- en nadelen lng en lpg

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

In hun studie ‘Economic evaluation of alternative technologies to mitigate Sulphur emissions in maritime container transport from both the vessel owner and shipper perspective’ onderzoeken Edwin van Hassel, Thierry Vanelslander, Christa Sys en Seyed Abolfazl Mohseni wat drie oplossingen de scheepseigenaar kosten: is laagzwavelige marine diesel (MDO) de oplossing, dan wel scrubbers (zuiveringsinstallatie voor de uitlaatgassen) of toch lng? Daarbij aansluitend: de chain-kost, oftewel de kostenimpact van deze oplossingen voor de hele maritieme keten. Want in de zoektocht naar alternatieve en schonere brandstoffen moeten de scheepvaartoperatoren ook rekening houden met de prijsverzuchtingen van hun klanten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login