Record overslagvolume Rotterdamse haven eerste kwartaal 2019

Nieuws, Scheepvaart
Adrie Boxmeer

De groei van containers komt vooral door een sterke stijging van de transhipmentvolumes uit Azië bestemd voor Europa. De drie grote rederijallianties zien Rotterdam steeds meer als een belangrijke draaischijf. De toename van feedertonnage steeg hierdoor met 15,1% naar 7,3 miljoen ton. Ook is in Rotterdam steeds meer uitwisseling tussen deepseadiensten, waarmee rederijen meer combinaties tussen laad- en loshavens in Azië en in Europa kunnen aanbieden. Shortsea-overslag daalde met 7,8% naar 6,9 miljoen ton. Dat kwam door minder handel met Rusland en het Verenigd Koninkrijk. Een vergrote onbalans tussen Azië en Europa zorgde voor veel meer legecontaineroverslag, waardoor de groei in teu fors hoger ligt dan die in ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Record overslagvolume Rotterdamse haven eerste kwartaal 2019 – Flows

Record overslagvolume Rotterdamse haven eerste kwartaal 2019

Nieuws, Scheepvaart
Adrie Boxmeer

De groei van containers komt vooral door een sterke stijging van de transhipmentvolumes uit Azië bestemd voor Europa. De drie grote rederijallianties zien Rotterdam steeds meer als een belangrijke draaischijf. De toename van feedertonnage steeg hierdoor met 15,1% naar 7,3 miljoen ton. Ook is in Rotterdam steeds meer uitwisseling tussen deepseadiensten, waarmee rederijen meer combinaties tussen laad- en loshavens in Azië en in Europa kunnen aanbieden. Shortsea-overslag daalde met 7,8% naar 6,9 miljoen ton. Dat kwam door minder handel met Rusland en het Verenigd Koninkrijk. Een vergrote onbalans tussen Azië en Europa zorgde voor veel meer legecontaineroverslag, waardoor de groei in teu fors hoger ligt dan die in ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.