Maersk België stuurt eerste digitaal exportmanifest naar douane

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

Telkens een schip geladen is en uit de haven vertrekt, moeten de scheepsagenten bij de douane een rapport indienen waarin staat welke goederen de haven verlaten. Vanaf 4 maart moet dat digitaal gebeuren voor alle container- en roroverkeer. Daarmee wordt de digitalisering van het exportproces in de Belgische havens afgerond. Om dit mogelijk te maken hebben de douanediensten de voorbije maanden nog aanpassingen in het PLDA (Paperless Douane & Accijnzen)-systeem aangebracht. Zo werd onder meer de mogelijkheid gecreëerd om aparte manifesten door verschillende partijen voor hetzelfde schip in te sturen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Maersk België stuurt eerste digitaal exportmanifest naar douane – Flows

Maersk België stuurt eerste digitaal exportmanifest naar douane

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

Telkens een schip geladen is en uit de haven vertrekt, moeten de scheepsagenten bij de douane een rapport indienen waarin staat welke goederen de haven verlaten. Vanaf 4 maart moet dat digitaal gebeuren voor alle container- en roroverkeer. Daarmee wordt de digitalisering van het exportproces in de Belgische havens afgerond. Om dit mogelijk te maken hebben de douanediensten de voorbije maanden nog aanpassingen in het PLDA (Paperless Douane & Accijnzen)-systeem aangebracht. Zo werd onder meer de mogelijkheid gecreëerd om aparte manifesten door verschillende partijen voor hetzelfde schip in te sturen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login