Reders stellen zich vragen bij EU-voorstel ‘maritime single window’

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

De Europese redersorganisatie ECSA en de World Shipping Council noemen het voorstel van de Europese Transportministers voor een ‘Maritime Single Window Environment’ een stap in de goede richting. Volgens hen hebben de Europese wetgevers goed werk geleverd om de administratieve rompslomp voor de scheepvaartindustrie te beperken. Die rompslomp is het gevolg van de huidige ‘niet-geharmoniseerde en inefficiënte rapporteringsverplichtingen en -mechanismen in de EU’, zeggen ze. Het gaat om de informatie die rederijen moeten afleveren telkens ze een haven aanlopen, zoals bijvoorbeeld bemanningslijsten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Reders stellen zich vragen bij EU-voorstel ‘maritime single window’ – Flows

Reders stellen zich vragen bij EU-voorstel ‘maritime single window’

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

De Europese redersorganisatie ECSA en de World Shipping Council noemen het voorstel van de Europese Transportministers voor een ‘Maritime Single Window Environment’ een stap in de goede richting. Volgens hen hebben de Europese wetgevers goed werk geleverd om de administratieve rompslomp voor de scheepvaartindustrie te beperken. Die rompslomp is het gevolg van de huidige ‘niet-geharmoniseerde en inefficiënte rapporteringsverplichtingen en -mechanismen in de EU’, zeggen ze. Het gaat om de informatie die rederijen moeten afleveren telkens ze een haven aanlopen, zoals bijvoorbeeld bemanningslijsten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login