ACV: “Veiligheidssystemen werkten niet bij kantelende jol Wandelaar”

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

De christelijke vakbond ACV-Transcom komt in een persmededeling terug op het ongeval van gisteren, waarbij een Nederlandse loods en twee matrozen bij het loodsstation Wandelaar in zee belandden na het kapseizen van de jol (kleine speedboot, hier te zien op archiefbeeld, red.) die de loodsen van en naar de schepen transporteert. Volgens de vakbond ging het op verschillende punten mis met de veiligheid: het systeem dat de jol vanzelf weer overeind moet zetten, zou niet hebben gewerkt, de lichtjes op de zwemvesten van de Vlaamse collega’s zouden eveneens niet hebben gewerkt en de beloodsing zou te snel na het incident zijn hervat. Volgens ACV-Transcom had eerst duidelijk moeten worden waarom het zelfrichtingssysteem van de jol dienst had geweigerd. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
ACV: “Veiligheidssystemen werkten niet bij kantelende jol Wandelaar” – Flows

ACV: “Veiligheidssystemen werkten niet bij kantelende jol Wandelaar”

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

De christelijke vakbond ACV-Transcom komt in een persmededeling terug op het ongeval van gisteren, waarbij een Nederlandse loods en twee matrozen bij het loodsstation Wandelaar in zee belandden na het kapseizen van de jol (kleine speedboot, hier te zien op archiefbeeld, red.) die de loodsen van en naar de schepen transporteert. Volgens de vakbond ging het op verschillende punten mis met de veiligheid: het systeem dat de jol vanzelf weer overeind moet zetten, zou niet hebben gewerkt, de lichtjes op de zwemvesten van de Vlaamse collega’s zouden eveneens niet hebben gewerkt en de beloodsing zou te snel na het incident zijn hervat. Volgens ACV-Transcom had eerst duidelijk moeten worden waarom het zelfrichtingssysteem van de jol dienst had geweigerd. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login