Hapag-Lloyd bedenkt ’transparante’ bunkertoeslag

Nieuws, Scheepvaart
Stefan Verberckmoes

Om de strengere zwavelnormen – die op 1 januari 2020 van kracht worden – te kunnen respecteren, zal de Hamburgse carrier vanaf dan zwavelarme bunkers moeten inslaan. Volgens de Duitsers zal een ton bunkerolie naar verwachting 250 dollar duurder worden, wat de meerkost voor de rederij in een heel jaar op ongeveer een miljard dollar brengt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Hapag-Lloyd bedenkt ’transparante’ bunkertoeslag – Flows

Hapag-Lloyd bedenkt ’transparante’ bunkertoeslag

Nieuws, Scheepvaart
Stefan Verberckmoes

Om de strengere zwavelnormen – die op 1 januari 2020 van kracht worden – te kunnen respecteren, zal de Hamburgse carrier vanaf dan zwavelarme bunkers moeten inslaan. Volgens de Duitsers zal een ton bunkerolie naar verwachting 250 dollar duurder worden, wat de meerkost voor de rederij in een heel jaar op ongeveer een miljard dollar brengt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login