“Impact cyberaanval Maersk en APMT kleiner dan gevreesd” (studie)

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

De cyberaanval die rederij Maersk Line en de containerterminals van APMT eind juni trof, zindert nog na. SeaIntel onderzocht de impact van het gebeuren op de scheepsafhandeling bij de APM-terminals. De onderzoekers komen tot de conclusie dat de impact van de gebeurtenissen veel minder dramatisch is dan eerst werd aangenomen. Daar moeten we wel meteen aan toevoegen dat de studie niet onderzoekt wat de impact is geweest voor alle processen die zich afspelen nadat de container “op de blauwe steen” staat. De chaos op de weg en de problemen die expediteurs en transporteurs ondervonden door de situatie op de terminals, vallen dus buiten de scope van dit onderzoek. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
“Impact cyberaanval Maersk en APMT kleiner dan gevreesd” (studie) – Flows

“Impact cyberaanval Maersk en APMT kleiner dan gevreesd” (studie)

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

De cyberaanval die rederij Maersk Line en de containerterminals van APMT eind juni trof, zindert nog na. SeaIntel onderzocht de impact van het gebeuren op de scheepsafhandeling bij de APM-terminals. De onderzoekers komen tot de conclusie dat de impact van de gebeurtenissen veel minder dramatisch is dan eerst werd aangenomen. Daar moeten we wel meteen aan toevoegen dat de studie niet onderzoekt wat de impact is geweest voor alle processen die zich afspelen nadat de container “op de blauwe steen” staat. De chaos op de weg en de problemen die expediteurs en transporteurs ondervonden door de situatie op de terminals, vallen dus buiten de scope van dit onderzoek. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.