Tariefverhoging in Verre Oosten flopt

Nieuws, Scheepvaart
Stefan Verberckmoes

Als het aan de carriers had gelegen, hadden de prijzen voor een 40’ container tussen China en Noord-Europa vorige week met 1.700 tot 2.000 dollar moeten stijgen. De voor 1 april aangekondigde ‘general rate increase’ (GRI) werd echter een flop omdat de markt niet bereid bleek om meer te betalen. In de praktijk was er vorige week opnieuw een daling van 150 dollar (- 12,8%). Met een spottarief van 1.022 dollar all-in per 40′ container, bereikte het vrachtenniveau van de Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) een nieuw dieptepunt voor dit jaar.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Tariefverhoging in Verre Oosten flopt – Flows

Tariefverhoging in Verre Oosten flopt

Nieuws, Scheepvaart
Stefan Verberckmoes

Als het aan de carriers had gelegen, hadden de prijzen voor een 40’ container tussen China en Noord-Europa vorige week met 1.700 tot 2.000 dollar moeten stijgen. De voor 1 april aangekondigde ‘general rate increase’ (GRI) werd echter een flop omdat de markt niet bereid bleek om meer te betalen. In de praktijk was er vorige week opnieuw een daling van 150 dollar (- 12,8%). Met een spottarief van 1.022 dollar all-in per 40′ container, bereikte het vrachtenniveau van de Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) een nieuw dieptepunt voor dit jaar.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login