OPINIE - Opinie: Ook buiten de files stilstand voor transporteurs

Opinie, Mensen
Philippe Van Dooren

Al jaren wordt de sector van het wegtransport geconfronteerd met regels die niet meer aangepast zijn aan onze tijd. Oorspronkelijk waren ze bedoeld om de markt open te trekken en de vervoerders uit de nieuwe lidstaten – lees Centraal- en Oost-Europa – te laten participeren in de economische groei van de Europese Unie. De slinger is evenwel doorgeschoten: vervoerders van de ‘oude’ lidstaten kregen het fors moeilijker in het internationale transport, terwijl die uit de ‘nieuwe’ lidstaten – vaak dochterondernemingen van Westerse bedrijven – een buitensporige groei kenden. Veel van die regels waren op de koop toe onduidelijk, wat tot uitwassen leidde.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Opinie: Ook buiten de files stilstand voor transporteurs – Flows

OPINIE - Opinie: Ook buiten de files stilstand voor transporteurs

Opinie, Mensen
Philippe Van Dooren

Al jaren wordt de sector van het wegtransport geconfronteerd met regels die niet meer aangepast zijn aan onze tijd. Oorspronkelijk waren ze bedoeld om de markt open te trekken en de vervoerders uit de nieuwe lidstaten – lees Centraal- en Oost-Europa – te laten participeren in de economische groei van de Europese Unie. De slinger is evenwel doorgeschoten: vervoerders van de ‘oude’ lidstaten kregen het fors moeilijker in het internationale transport, terwijl die uit de ‘nieuwe’ lidstaten – vaak dochterondernemingen van Westerse bedrijven – een buitensporige groei kenden. Veel van die regels waren op de koop toe onduidelijk, wat tot uitwassen leidde.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.