OPINIE - Michael Reul (UPTR) : “Belgische vervoerder is de pineut”

Opinie, Mensen
Philippe Van Dooren

Brussel stelt voor om ongelimiteerd te mogen ‘caboteren’ tijdens een periode van vijf dagen na het lossen van een internationaal transport. Voor de Belgische vervoerders is dat een regelrechte catastrofe. Ons land is immers klein en geografisch bijzonder aantrekkelijk gelegen. Ook de havens de havens van Antwerpen en Rotterdam zorgen voor een aanzuigeffect. Als de limiet van drie cabotageritten wordt afgeschaft, zal die aantrekkelijkheid alleen maar toenemen, wat voor nog meer concurrentie zal zorgen op de nationale markt van het wegvervoer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Michael Reul (UPTR) : “Belgische vervoerder is de pineut” – Flows

OPINIE - Michael Reul (UPTR) : “Belgische vervoerder is de pineut”

Opinie, Mensen
Philippe Van Dooren

Brussel stelt voor om ongelimiteerd te mogen ‘caboteren’ tijdens een periode van vijf dagen na het lossen van een internationaal transport. Voor de Belgische vervoerders is dat een regelrechte catastrofe. Ons land is immers klein en geografisch bijzonder aantrekkelijk gelegen. Ook de havens de havens van Antwerpen en Rotterdam zorgen voor een aanzuigeffect. Als de limiet van drie cabotageritten wordt afgeschaft, zal die aantrekkelijkheid alleen maar toenemen, wat voor nog meer concurrentie zal zorgen op de nationale markt van het wegvervoer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.