OPINIE - Megaschip en maatschappij

Opinie, Mensen
Stefan Verberckmoes

De kritiek van de OESO op de schaalvergroting in de lijnvaart krijgt alsmaar meer weerklank. Een rapport van de denktank International Transport Forum stelt dat de schaalvoordelen van de inzet van de grootste containerreuzen alleen voor de rederijen zijn. De carriers zadelen havens en terminals wel met extra kosten op en de aanlopen van ultra large container ships zorgen voor grote piekbelastingen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Megaschip en maatschappij – Flows

OPINIE - Megaschip en maatschappij

Opinie, Mensen
Stefan Verberckmoes

De kritiek van de OESO op de schaalvergroting in de lijnvaart krijgt alsmaar meer weerklank. Een rapport van de denktank International Transport Forum stelt dat de schaalvoordelen van de inzet van de grootste containerreuzen alleen voor de rederijen zijn. De carriers zadelen havens en terminals wel met extra kosten op en de aanlopen van ultra large container ships zorgen voor grote piekbelastingen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login