Weyts: “Doorrekenen kilometerheffing kan niet”

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

Tijdens de persconferentie van dinsdag benadrukte Weyts dat de flankerende maatregelen aan Vlaamse kant voorzien in een vermindering van de lasten van de vervoerders voor een totaal bedrag van 104 miljoen euro. Dat zijn een verlaging van de verkeersbelasting voor de zware voertuigen (5 miljoen); een afschaffing van de verkeersbelasting voor de voertuigen tot 12 ton (4 miljoen); de afschaffing van het Eurovignet (55 miljoen); en een vermindering van de directe en indirecte loonlast (40 miljoen). “Tevens gaan ongeveer 100 miljoen naar extra investeringen in het wegennet. Daar komt nog het flankerend beleid bij”, zei hij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Weyts: “Doorrekenen kilometerheffing kan niet” – Flows

Weyts: “Doorrekenen kilometerheffing kan niet”

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

Tijdens de persconferentie van dinsdag benadrukte Weyts dat de flankerende maatregelen aan Vlaamse kant voorzien in een vermindering van de lasten van de vervoerders voor een totaal bedrag van 104 miljoen euro. Dat zijn een verlaging van de verkeersbelasting voor de zware voertuigen (5 miljoen); een afschaffing van de verkeersbelasting voor de voertuigen tot 12 ton (4 miljoen); de afschaffing van het Eurovignet (55 miljoen); en een vermindering van de directe en indirecte loonlast (40 miljoen). “Tevens gaan ongeveer 100 miljoen naar extra investeringen in het wegennet. Daar komt nog het flankerend beleid bij”, zei hij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login