Weinig hoerageroep Febetra over stemming ‘mobility package’

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

Na de stemming zegt Febetra zich te kunnen vinden in het feit dat de detacheringsregels gelden van dag één bij zowel cabotage, crosstrade als bij een nationale rit over de weg in het kader van gecombineerd vervoer. Het feit dat transit en bilateraal vervoer zijn uitgesloten, betekent bovendien dat voor de Belgische vervoerders die actief zijn op Frankrijk en Duitsland, een pak administratieve rompslomp wegvalt. “Van een gelijk speelveld is echter nog altijd geen sprake, zelfs als het principe ‘gelijk loon voor gelijk werk’ scrupuleus wordt nageleefd, vermits de sociale lasten in het land van herkomst verschuldigd blijven”, is de federatie kritisch.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Weinig hoerageroep Febetra over stemming ‘mobility package’ – Flows

Weinig hoerageroep Febetra over stemming ‘mobility package’

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

Na de stemming zegt Febetra zich te kunnen vinden in het feit dat de detacheringsregels gelden van dag één bij zowel cabotage, crosstrade als bij een nationale rit over de weg in het kader van gecombineerd vervoer. Het feit dat transit en bilateraal vervoer zijn uitgesloten, betekent bovendien dat voor de Belgische vervoerders die actief zijn op Frankrijk en Duitsland, een pak administratieve rompslomp wegvalt. “Van een gelijk speelveld is echter nog altijd geen sprake, zelfs als het principe ‘gelijk loon voor gelijk werk’ scrupuleus wordt nageleefd, vermits de sociale lasten in het land van herkomst verschuldigd blijven”, is de federatie kritisch.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login