Wallonië laat vijftigtonners toe

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

In België is het maximaal totaalgewicht van een trekker-opliggercombinatie 44 ton. Na de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens had de Waalse ondernemersorganisatie UWE als compensatie gevraagd dat voortaan 50 ton zou mogen. Europa laat dat nationaal toe als de combinatie minstens zes assen telt. Nederland past die limiet al langer toe. “De kostprijs van het vervoer steeg door de heffing, maar door de 50 ton in te voeren kan de kostprijs per vervoerde ton dalen”, zegt Samuël Saelens, mobiliteitsraadgever bij UWE. Volgens hem waren meerdere sectoren – zoals de steengroeven, de cementindustrie en de chemie – vragende partij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Wallonië laat vijftigtonners toe – Flows

Wallonië laat vijftigtonners toe

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

In België is het maximaal totaalgewicht van een trekker-opliggercombinatie 44 ton. Na de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens had de Waalse ondernemersorganisatie UWE als compensatie gevraagd dat voortaan 50 ton zou mogen. Europa laat dat nationaal toe als de combinatie minstens zes assen telt. Nederland past die limiet al langer toe. “De kostprijs van het vervoer steeg door de heffing, maar door de 50 ton in te voeren kan de kostprijs per vervoerde ton dalen”, zegt Samuël Saelens, mobiliteitsraadgever bij UWE. Volgens hem waren meerdere sectoren – zoals de steengroeven, de cementindustrie en de chemie – vragende partij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.