Volvo Trucks België verwacht binnen 2 jaar 15 procent trucks op lng

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

Na vier jaar afwezigheid op de markt van de motoren op aardgas – sinds de invoering van de Euro 6-norm – komt Volvo terug met een nieuwe generatie trucks op cng en lng. Zij onderscheiden zich niet alleen door fors gereduceerde CO2-emissies, maar ook door rijprestaties die dezelfde zijn als die van traditionele dieseltrucks. Dat komt omdat de constructeur niet koos voor de Otto-technologie (met bougies) maar voor de dieseltechniek. Het gas wordt ontstoken met de injectie van een fractie diesel (5 à 10%).

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Volvo Trucks België verwacht binnen 2 jaar 15 procent trucks op lng – Flows

Volvo Trucks België verwacht binnen 2 jaar 15 procent trucks op lng

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

Na vier jaar afwezigheid op de markt van de motoren op aardgas – sinds de invoering van de Euro 6-norm – komt Volvo terug met een nieuwe generatie trucks op cng en lng. Zij onderscheiden zich niet alleen door fors gereduceerde CO2-emissies, maar ook door rijprestaties die dezelfde zijn als die van traditionele dieseltrucks. Dat komt omdat de constructeur niet koos voor de Otto-technologie (met bougies) maar voor de dieseltechniek. Het gas wordt ontstoken met de injectie van een fractie diesel (5 à 10%).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login