Vlaamse trucks op aardgas mogen straks tot een ton zwaarder wegen

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

De Europese richtlijn 2015/719, een van de belangrijkste verwezenlijkingen van de vorige Eurocommissaris voor Transport Siim Kallas, houdt een grondige herziening in van de maten en gewichten van de vrachtwagens. Een onderdeel daarvan is de toelating om het totale gewicht van een truck tot een ton te verhogen als die is uitgerust met een alternatief aandrijfsysteem. Dat geldt voor trucks op aardgas, lpg, elektriciteit en waterstof. Ook de hybride aandrijfsystemen vallen onder deze regel. Die systemen wegen vaak zwaarder dan de conventionele. Het bijkomende toegelaten gewicht dient om het verlies aan laadvermogen te compenseren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Vlaamse trucks op aardgas mogen straks tot een ton zwaarder wegen – Flows

Vlaamse trucks op aardgas mogen straks tot een ton zwaarder wegen

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

De Europese richtlijn 2015/719, een van de belangrijkste verwezenlijkingen van de vorige Eurocommissaris voor Transport Siim Kallas, houdt een grondige herziening in van de maten en gewichten van de vrachtwagens. Een onderdeel daarvan is de toelating om het totale gewicht van een truck tot een ton te verhogen als die is uitgerust met een alternatief aandrijfsysteem. Dat geldt voor trucks op aardgas, lpg, elektriciteit en waterstof. Ook de hybride aandrijfsystemen vallen onder deze regel. Die systemen wegen vaak zwaarder dan de conventionele. Het bijkomende toegelaten gewicht dient om het verlies aan laadvermogen te compenseren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login