Vergunning bpost-pakjesplatform ‘bringr’ ingetrokken

Nieuws, Transport
Koen Heinen

Bij de lancering van ‘bringr’ in 2016 stapte de wegvervoerfederatie TLV naar de rechter. De op een webapplicatie gebaseerde dienst voldeed volgens de organisatie niet aan de wettelijke voorwaarden voor het aanbieden van diensten in het goederenvervoer. “Dit is duidelijk niet de juiste manier om diensten in het goederenvervoer aan te bieden. Het heeft anderhalf jaar geduurd, maar nu heeft de overheid dit blijkbaar ingezien”, zegt Lode Verkinderen van TLV. Hij noemt het ethisch onjuist dat een overheidsbedrijf als bpost zo’n dienst lanceert. “Zij zouden alles moeten dubbelchecken. Wij zullen zien of de dienst effectief van de markt verdwijnt, zoniet zullen we alsnog de puntjes op de ‘i’ zetten”, zegt hij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Vergunning bpost-pakjesplatform ‘bringr’ ingetrokken – Flows

Vergunning bpost-pakjesplatform ‘bringr’ ingetrokken

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

Bij de lancering van ‘bringr’ in 2016 stapte de wegvervoerfederatie TLV naar de rechter. De op een webapplicatie gebaseerde dienst voldeed volgens de organisatie niet aan de wettelijke voorwaarden voor het aanbieden van diensten in het goederenvervoer. “Dit is duidelijk niet de juiste manier om diensten in het goederenvervoer aan te bieden. Het heeft anderhalf jaar geduurd, maar nu heeft de overheid dit blijkbaar ingezien”, zegt Lode Verkinderen van TLV. Hij noemt het ethisch onjuist dat een overheidsbedrijf als bpost zo’n dienst lanceert. “Zij zouden alles moeten dubbelchecken. Wij zullen zien of de dienst effectief van de markt verdwijnt, zoniet zullen we alsnog de puntjes op de ‘i’ zetten”, zegt hij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login