Verdubbeling aansprakelijkheidslimieten binnenvaart goedgekeurd

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

Het oorspronkelijke CLNI of het Verdrag van Straatsburg, werd in 1988 door de Centrale Rijnvaartcommissie en de Rijnoeverstaten ondertekend en is overgenomen uit het zeerecht. Het legt de limieten vast voor aansprakelijkheid bij schade in de binnenvaart. Bij een onbeperkte aansprakelijkheid zou geen enkele vervoerder nog het risico nemen om goederen te vervoeren. De herziening van het Verdrag in 2012 wilde de internationale binnenvaart juridisch beter beschermen en de benadeelde partijen een betere gepaste vergoeding geven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Verdubbeling aansprakelijkheidslimieten binnenvaart goedgekeurd – Flows

Verdubbeling aansprakelijkheidslimieten binnenvaart goedgekeurd

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

Het oorspronkelijke CLNI of het Verdrag van Straatsburg, werd in 1988 door de Centrale Rijnvaartcommissie en de Rijnoeverstaten ondertekend en is overgenomen uit het zeerecht. Het legt de limieten vast voor aansprakelijkheid bij schade in de binnenvaart. Bij een onbeperkte aansprakelijkheid zou geen enkele vervoerder nog het risico nemen om goederen te vervoeren. De herziening van het Verdrag in 2012 wilde de internationale binnenvaart juridisch beter beschermen en de benadeelde partijen een betere gepaste vergoeding geven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login