VEA: “Situatie met terminal precair”

Nieuws, Transport
Koen Heinen

Bij de Antwerpse expediteursvereniging VEA is men ten einde raad. “De toestand is niet meer zorgwekkend maar precair”, zegt voorzitter Johan Proost. “We hadden net melding gekregen van leden dat de wachttijden voor de trucks opliepen tot 380 minuten. We dachten dat dit wel zou opgelost raken, maar nu komt daar de sluiting van de gate tot 12.00 u bovenop. Van de wegvervoerfederatie Febetra hebben we te horen gekregen dat vervoerders stoppen met naar kaai 1700 te rijden zowel voor het ophalen als voor het afzetten van containers. Dit is een enorm probleem voor de lopende boekingen. Het grote probleem is dat de verantwoordelijkheid bij de rederijen ligt. Als expediteur hebben wij geen binding met de terminal. De rederijen wijzen de verantwoordelijkheid echter van de hand”, zegt Proost.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
VEA: “Situatie met terminal precair” – Flows

VEA: “Situatie met terminal precair”

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

Bij de Antwerpse expediteursvereniging VEA is men ten einde raad. “De toestand is niet meer zorgwekkend maar precair”, zegt voorzitter Johan Proost. “We hadden net melding gekregen van leden dat de wachttijden voor de trucks opliepen tot 380 minuten. We dachten dat dit wel zou opgelost raken, maar nu komt daar de sluiting van de gate tot 12.00 u bovenop. Van de wegvervoerfederatie Febetra hebben we te horen gekregen dat vervoerders stoppen met naar kaai 1700 te rijden zowel voor het ophalen als voor het afzetten van containers. Dit is een enorm probleem voor de lopende boekingen. Het grote probleem is dat de verantwoordelijkheid bij de rederijen ligt. Als expediteur hebben wij geen binding met de terminal. De rederijen wijzen de verantwoordelijkheid echter van de hand”, zegt Proost.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.