UPTR vraagt hervorming boetes op aslastoverschrijdingen

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

Weyts meldde vorige week in de algemene pers dat vorig jaar in ons land een recordaantal boetes zijn geïnd voor te zwaar geladen trucks. Dat komt hoofdzakelijk omdat de controles veel efficiënter gebeuren dankzij het ‘weigh in motion’-systeem, waarbij de vrachtwagens gewogen worden terwijl ze rijden. Overbeladen vrachtwagens kunnen zo veel efficiënter uit het verkeer gehaald worden om de nauwkeurige controles uit te voeren. Er worden in Vlaanderen echter maar ongeveer tien vrachtwagens per dag op overbelading gecontroleerd, wat betekent dat er waarschijnlijk veel voertuigen door de mazen van het net glippen, stelt Weyts. Daarom wil hij de weegsystemen uitbreiden en verfijnen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
UPTR vraagt hervorming boetes op aslastoverschrijdingen – Flows

UPTR vraagt hervorming boetes op aslastoverschrijdingen

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

Weyts meldde vorige week in de algemene pers dat vorig jaar in ons land een recordaantal boetes zijn geïnd voor te zwaar geladen trucks. Dat komt hoofdzakelijk omdat de controles veel efficiënter gebeuren dankzij het ‘weigh in motion’-systeem, waarbij de vrachtwagens gewogen worden terwijl ze rijden. Overbeladen vrachtwagens kunnen zo veel efficiënter uit het verkeer gehaald worden om de nauwkeurige controles uit te voeren. Er worden in Vlaanderen echter maar ongeveer tien vrachtwagens per dag op overbelading gecontroleerd, wat betekent dat er waarschijnlijk veel voertuigen door de mazen van het net glippen, stelt Weyts. Daarom wil hij de weegsystemen uitbreiden en verfijnen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login