Ruzie over nalatenschap voormalige vervoerdersfederatie NBFBV

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

Het is een ingewikkeld verhaal, dat leest als een roman van John Grisham, met veel intriges, juridische wendingen en – veel – geld in de hoofdrol. Het begint in de tweede helft van de jaren 1980. Tot dan werd de sector van het wegvervoer vertegenwoordigd door de Nationale Belgische Federatie der Beroepsvervoerders (NBFBV). Die bestond uit een aantal provinciale verenigingen en een vereniging van internationale vervoerders, de BIB. Hoofdzakelijk omwille van persoonlijke ruzies implodeerde de NBFBV en scheurden een aantal leden zich af. BIB werd Febetra, SAV (Oost-en West Vlaanderen) werd TLV en UPTR Liège werd UPTR. De andere provinciale verenigingen verdwenen of gingen, zoals SAVA in Antwerpen, op in Febetra. Twee daarvan voegden zich bij Febetra, maar bleven lid van de NBFBV, die in vereffening werd gesteld: VVL (Limburg) en UPTR Hainaut.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Ruzie over nalatenschap voormalige vervoerdersfederatie NBFBV – Flows

Ruzie over nalatenschap voormalige vervoerdersfederatie NBFBV

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

Het is een ingewikkeld verhaal, dat leest als een roman van John Grisham, met veel intriges, juridische wendingen en – veel – geld in de hoofdrol. Het begint in de tweede helft van de jaren 1980. Tot dan werd de sector van het wegvervoer vertegenwoordigd door de Nationale Belgische Federatie der Beroepsvervoerders (NBFBV). Die bestond uit een aantal provinciale verenigingen en een vereniging van internationale vervoerders, de BIB. Hoofdzakelijk omwille van persoonlijke ruzies implodeerde de NBFBV en scheurden een aantal leden zich af. BIB werd Febetra, SAV (Oost-en West Vlaanderen) werd TLV en UPTR Liège werd UPTR. De andere provinciale verenigingen verdwenen of gingen, zoals SAVA in Antwerpen, op in Febetra. Twee daarvan voegden zich bij Febetra, maar bleven lid van de NBFBV, die in vereffening werd gesteld: VVL (Limburg) en UPTR Hainaut.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login