Nieuwe ‘slimme’ tachograaf jaagt vervoerders op kosten

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

Bij het uitwerken van de specificaties voor de slimme tachograaf van de eerste generatie (SM1) is geen mappingfunctie voorzien. “Hierdoor worden de plaats waar en het moment waarop een vrachtwagen de grens overschrijdt, niet automatisch geregistreerd. Die technische lacune zal aanleiding geven tot chaotische en verkeersonveilige taferelen op de eerste geschikte parking na de grens, waar vrachtwagenchauffeurs zullen moeten stoppen om de gegevens manueel in te geven”, zegt Philippe Degraef, directeur van Febetra.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Nieuwe ‘slimme’ tachograaf jaagt vervoerders op kosten – Flows

Nieuwe ‘slimme’ tachograaf jaagt vervoerders op kosten

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

Bij het uitwerken van de specificaties voor de slimme tachograaf van de eerste generatie (SM1) is geen mappingfunctie voorzien. “Hierdoor worden de plaats waar en het moment waarop een vrachtwagen de grens overschrijdt, niet automatisch geregistreerd. Die technische lacune zal aanleiding geven tot chaotische en verkeersonveilige taferelen op de eerste geschikte parking na de grens, waar vrachtwagenchauffeurs zullen moeten stoppen om de gegevens manueel in te geven”, zegt Philippe Degraef, directeur van Febetra.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login